اخبار رمز ارز

واتس اپ شروع به آزمایش پرداخت ها با کیف پول Novi متا می کند

با وجود مخالفت برخی از سناتورها در ایالات متحده با عرضه محصولات ارز دیجیتال Meta ، توسعه کیف پول دیجیتال غول رسانه های اجتماعی، Novi ، به سرعت ادامه دارد.

استفان کسریل، رئیس واحد ارزهای دیجیتال متا و فین‌تک  Novi ، رسماً در 8 دسامبر اعلام کرد که زیرمجموعه پیام‌رسان متا، واتس‌اپ، آزمایش تراکنش‌ها را از طریق کیف پول Novi متا آغاز کرده است.

به گفته مدیر اجرایی، این ویژگی جدید برای «تعداد محدودی از افراد» در ایالات متحده در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد «فوراً و بدون هیچ هزینه‌ای» در واتس‌اپ پول ارسال و دریافت کنند.

کسریل خاطرنشان کرد که متا از زمانی که Novi نسخه آزمایشی اش را در اواسط اکتبر معرفی کرد، توانسته است آن را تست کند و بیاموزد که کدام ویژگی‌ها و قابلیت‌ها برای مردم مهم‌ترین هستند. او افزود که استفاده از Novi بر حریم خصوصی پیام‌ها و تماس‌های شخصی واتس‌اپ که همیشه رمزگذاری شده‌اند، تأثیری نمی‌گذارد.

ویل کاتکارت، رئیس واتس‌اپ در متا، این خبر را در توییتر تأیید کرد و خاطرنشان کرد که برخی از کاربران آمریکایی اکنون می‌توانند با Novi در واتس‌اپ پول ارسال و دریافت کنند. او نوشت: «مردم از واتساپ برای هماهنگ کردن ارسال پول به عزیزانشان استفاده می‌کنند، و اکنون Novi به آنها کمک می‌کند تا این کار را به صورت ایمن، فوری و بدون هزینه انجام دهند.

متا که قبلاً فیس‌بوک نامیده می‌شد، رسماً یک آزمایش ارز دیجیتال را با همکاری با صرافی بزرگ Coinbase و شرکت استیبل کوین Paxos در ماه اکتبر راه‌اندازی کرد. این آزمایش در ابتدا در ایالات متحده و گواتمالا با استفاده از Pax Dollar (USDP)، یک استیبل کوین مبتنی بر دلار که توسط شرکت اعتماد بلاک چین Paxos منتشر شد، اجرا شد.

یک سازمان غیرانتفاعی ایالات متحده به نام Open Markets Institute، متعاقباً نامه ای به چندین قانون گذار از جمله وزارت دادگستری ایالات متحده ارسال کرد و استدلال کرد که متا ممکن است “در تجارت غیر قانونی دریافت سپرده بدون منشور بانکی باشد.” این سازمان به خصوص اشاره داشت که USDP با نقدینگی و مصرف بسیار کمتر نسبت به استیبل کوین‌های برتر مانند تتر و  USDCیکی از استیبل کوین‌های کوچک‌تر است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا