آموزشمتاورس

همه چیز در مورد سندباکس متاورس

هیچ کس تصور نمی کرد که بلاک چین چگونه بسیاری از فرآیندها، عملیات و سیستم های سنتی را تغییر خواهد داد به عنوان مثال ارزهای دیجیتال شکل جدید، مستقل و امن از پول دیجیتال را ارائه کردند. بلاک چین نیز باعث توسعه توکن‌های غیرمثلی یا NFT شده است. سال 2021 نیز بحث های زیادی را پیرامون متاورس داشت و از این طریق توجه را به سندباکس متاورس و سایر پروژه های مشابه جلب کرد. سندباکس چیست؟ آیا این متاورسی است که همه از آن صحبت می کنند؟

سند باکس یک فضای مجازی است که تنها به طور مختصر آنچه که متاورس می تواند باشد را نشان می دهد. سندباکس می‌تواند به متاورس اضافه شود و آن را بزرگ تر کند و همتای مجازی دنیای واقعی باشد.

مطلب زیر به شما مقدمه ای از سندباکس متاورس را با مروری بر پیشینه و عملکردهای آن ارائه می دهد. همچنین می توانید اصول استفاده از سندباکس را در کنار پیش بینی های احتمالی برای آینده آن بیاموزید.

سندباکس متاورس

تعریف سندباکس

بدون اتلاف وقت، بیایید به تعریف سندباکس بپردازیم. سندباکس یک دنیای مجازی است که در آن کاربران می توانند دارایی های دیجیتال را بر اساس  اتریوم خریداری کنند، بفروشند، ایجاد کنند و ترید کنند. این پلتفرم همچنین دارای تسهیلاتی برای کسب درآمد از تجربیات بازی با ارز دیجیتال بومی سندباکس ، SAND است که به عنوان توکن utility در سندباکس عمل می‌کند. دلایل احتمالی ایجاد چنین پلتفرمی چه می تواند باشد؟

بنیانگذاران سندباکس، سباستین بورگت و آرتور مادرید، این پروژه را در سال 2011 با هدف اصلی سرمایه گذاری در صنعت بازی های کامپیوتری آغاز کردند. آنها می خواستند یک جهان مجازی ایجاد کنند که به گیمرها امکان ایجاد و اشتراک دارایی های مبتنی بر بلاک چین را بدهد. به جز دادن امکان کنترل کامل تجربیات درون بازی به بازیکنان، توکن رمزنگاری سندباکس پایه و اساس کسب درآمد از دارایی های درون بازی را در سندباکس ایجاد می کند.

تاریخچه سندباکس متاورس

یکی از رایج ترین نکات برجسته در بحث های مربوط به سندباکس ، آینده آن می باشد. اگر می خواهید آینده سندباکس را بدانید، باید نگاهی به تاریخچه آن تا به امروز بیندازید.  سندباکس از یک بازی تلفن همراه پیکسل دو بعدی شروع شد که به بازیکنان اجازه می داد نقش آواتارهای دیجیتال را بر عهده بگیرند.

بازیکنان با تغییر عناصر مختلف، جهان های مجازی خود را ایجاد می کردند. این بازی در زمان عرضه با میلیون ها دانلود از محبوبیت قابل توجهی برخوردار شد. با این حال، جهش بزرگ برای متاورس سندباکس با افزایش محبوبیت NFT ها به دست آمد. در حقیقت، NFTها به عنوان عنصر اساسی در پیشبرد سندباکس به عنوان یک متاورس عمل کرده اند.

سندباکسی که امروز می شناسیم

هم اکنون بازی به صورت سه بعدی کامل با سایه و نورپردازی پویا در دسترس است. در نوامبر سال 2021، سندباکس نسخه آلفا را راه اندازی کرد و احتمالاً پایگاه کاربران، به ویژه در فضای NFT، بسیار گسترش خواهد یافت. پیش‌بینی های مربوط به رمز ارزهای سندباکس ممکن است به دلیل رشد محبوبیت بازی‌های مبتنی بر NFT مانند Axie Infinity باشد.

علاوه بر این، Decentraland، نمونه دیگری از متاورس نیز در چند وقت اخیر امتیاز محبوبیت بالایی را به ثبت رسانده است. چنین نمونه امیدوارکننده ای قطعاً چشم انداز مطلوبی را برای آینده سندباکس ایجاد می کند. در همین زمان، سند باکس با موفقیت در جذب سرمایه، بیش از 93 میلیون دلار به عنوان بودجه برای توسعه در آینده به دست آورده است. با در نظر گرفتن بودجه های مالی قبلی، آینده ارز دیجیتال سندباکس روشن به نظر می رسد، به خصوص با تیم شایسته آن که بر روی گسترش پلتفرم کار می کنند.

عملکرد سندباکس

اگر می خواهید پاسخ “ارز رمزنگاری سندباکس چیست؟” را به جزئیات بیابید. شما نیاز به یک تصویر واضح از نحوه کار سندباکس دارید. دو جنبه مهم در نحوه عملکرد سندباکس به زیرساخت تکنیکال و محصولات اصلی اشاره دارد.

زیرساخت تکنیکال

زیرساخت تکنیکال سندباکس متاورس پایه اولیه عملیات پلتفرم را ایجاد می کند. می‌توانید اجزای مختلفی را در سندباکس پیدا کنید، مانند یک Backend قدیمی که توسط محاسبات ابری پشتیبانی می‌شود. این پلتفرم از خدمات وب آمازون برای پشتیبانی از وب سایت خود استفاده می کند.

علاوه بر این، از آمازون S3 نیز برای ذخیره دارایی های سازندگان قبل از ضرب کردن آنها به عنوان NFT استفاده می کند. سندباکس برای مستندسازی مالکیت توکن در زمان انتقال، فروش و تجارت دارایی های کاربران، بر روی اتریوم اجرا می شود. همچنین از IPFS برای ذخیره تمام اطلاعات مرتبط با دارایی های درون بازی استفاده می کند و در نتیجه از هرگونه تغییر غیرمجاز جلوگیری می کند.

NFTها به عنوان یک جنبه حیاتی در اکوسیستم رمزنگاری سندباکس جهت ایجاد دارایی های دیجیتال در دنیای مجازی عمل می کنند. بازیکنان می‌توانند دارایی‌های دیجیتال را به‌عنوان NFT در بازار پلتفرم در کنار ادغام بازی‌ها در Game Maker بسازند و آپلود کنند. به عبارت ساده، زیرساخت تکنیکال سندباکس شامل یک دنیای مجازی غیرمتمرکز با فرصت‌هایی برای کشف بلاک چین، کریپتو و NFT در محیط‌های منحصربه‌فرد است. سندباکس همچنین حاکمیت غیرمتمرکز خود را با استفاده از سازمان خودگردان غیرمتمرکز یا DAO معرفی می‌کند.

مزایای  زیرساخت تکنیکال

می‌توانید با تأمل در مزایای زیرساخت تکنیکال سندباکس، اطلاعات بیشتری در مورد آینده آن پیدا کنید. استفاده از NFT مزایای منحصر به فرد زیر را به همراه دارد.

امنیت

امنیت بازی به جهت استفاده از بلاک چین بسیار زیاد است. در توکن‌سازی دارایی‌های درون بازی و ترید آن‌ها در بازارهای اولیه و ثانویه، بلاک چین باعث می شود تا از سرقت و کلاهبرداری جلوگیری شود.

مالکیت دیجیتال

یکی دیگر از نکات مهم مربوط به اکوسیستم رمزنگاری سندباکس، تخصیص مالکیت کامل اقلام دیجیتال به بازیکنان است. می‌توانید در کنار ترید همه موارد در پروتکل‌های بلاک چین، تمام اشیا و تجربیات درون بازی را به توکن تبدیل کنید.

قابلیت همکاری

جنبه مهم بعدی در عملکرد متاورس سندباکس قابلیت همکاری است که استفاده از دارایی های مشترک را امکان پذیر می کند. همه عناصر موجود در بازی در بازی های دیگر قابل اجرا هستند بنابراین، دیگر لازم نیست به یک پلتفرم بازی محدود شوید.

بالاتر از همه این مزایای ارزشمند، سندباکس از ایجاد بازی های سه بعدی به صورت رایگان با استفاده از ابزارهای برنامه نویسی قابل خواندن توسط انسان پشتیبانی می کند. موتور بازی بر روی Unity توسعه یافته است. این پلتفرم همچنین از پایپ لاین رندر جهانی یا URP برای پشتیبانی از نسخه های موبایلی بازی در آینده استفاده خواهد کرد.

محصولات اصلی

عنصر قابل توجه بعدی در عملکرد سندباکس مجموعه ای از محصولات اصلی است که عملکردهای پلتفرم را تعریف می کند. سه محصول اصلی سندباکس متاورس تجربه user-friendly در ایجاد محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC ارائه می‌دهند. در اینجا مروری بر سه محصول اصلی سندباکس آمده است.

VoxEdit

اولین ابزار اضافه شده در مجموعه ابزارهای سندباکس VoxEdit است که به بازیکنان در ایجاد مدل های وکسل کمک می کند. بازیکنان می‌توانند از مدل‌های موجود در بازی استفاده کنند، و مدل‌ها می‌توانند هر چیزی از ابزار و آواتار گرفته تا آیتم‌های تزئینی باشند. ابزارهای user-friendly هر کسی را قادر می‌سازد تا مدل‌ها را برای استفاده در بازی یا تجارت متحرک و شکل بندی کنند.

بازی سازی

بازی ساز یک ابزار مهم برای تمام تجربیات درون بازی در دنیای مجازی سندباکس است. بازی ساز به کاربران در ایجاد بازی های معتبر با ارزش زیبایی شناختی خاص کمک می کند. این ابزار به کاربران کمک می کند تا عناصر مختلف درون بازی و همچنین NFT ها را در زمین های دیجیتالی به نام LAND سازماندهی کنند. قطعات مختلف LAND نیز یک رویکرد خلاقانه برای کسب درآمد از NFT ها هستند.

بازار سندباکس

بازار سندباکس بخش مهمی است که  قطعات LAND با محتوای تولید شده توسط کاربر را نمایان می کند. می‌توانید از ارز SAND برای خرید و فروش محصولات سفارشی در بازار استفاده کنید. کاربران می توانند توکن های SAND را از راه های مختلف مشارکت در landscape سندباکس بدست آورند. سازندگان می توانند آثار منحصر به فرد خود را به بازیکنان یا دیگر سازندگان بفروشند. خریداران می توانند آثار را خریداری کرده و به مجموعه خود اضافه کنند.

اهمیت توکن کریپتوی سندباکس

در میان تمام جنبه‌های مهمی که عملکرد متاورس سندباکس را تعریف می‌کند، توکن SAND اغلب در پس‌زمینه آن گم می شود. اگر راجع به این توکن به این شکل فکر می کنید، SAND سوخت کل اقتصاد سندباکس است. تا کنون، بیش از 900,000 نفر توکن SAND را در کیف پول خود دارند. SAND می تواند به عنوان یک ارز درون بازی عمل کند، که بازیکنان همچنین می توانند آن را با ارز فیات مبادله کنند.

علاوه بر این، افرادی که می پرسند “ارز رمزنگاری سندباکس چیست؟” باید بدانند که SAND برای حاکمیت و سرمایه گذاری مفید است. با مجموع عرضه 3 میلیارد و عرضه موجود در گردش 705 میلیون توکن SAND، آینده ارز دیجیتال سندباکس می تواند چشم اندازهای مطلوبی را به همراه داشته باشد.

سوالات متداول راجع به سندباکس متاورس

با رایج شدن مفهوم متاورس و سندباکس متاورس در همه جا ، برای افراد سوالاتی مطرح شده است. بنابراین، در اینجا مهمترین سؤالات متداول در خصوص سندباکس متاورس  آمده است.

1.چگونه بازیکنان می توانند وارد متاورس سندباکس شوند؟

بهترین راه برای ورود به متاورس سندباکس پورتال هایی در مراکز اجتماعی مختلف مانند ESTATE ها هستند که تحت مالکیت سندباکس و شرکا هستند.

2.چه بازی های مختلفی را می توانید در سندباکس پیدا کنید؟

می توانید بازی های جهان باز، نقش آفرینی و بازی های ماجراجویی را پیدا کنید. علاوه بر این، Game Maker ابزارهای مناسب برای طراحی انواع دیگر بازی ها را نیز از طریق به روز رسانی های منظم ارائه می دهد.

3.آیا سندباکس اجازه همکاری بین سازندگان را می دهد؟

بله، دو طراح مختلف بازی یا سازندگان دارایی می توانند با همکاری یکدیگر در سندباکس تعامل داشته باشند.

سخن آخر

سندباکس یک دنیای مجازی است که یک چشم انداز اولیه از اینکه متاورس چگونه به نظر می رسد را ایجاد می کند. سندباکس متاورس با سوار شدن بر موج NFT، فرصت های امیدوارکننده زیادی را برای گیمرها، سازندگان و طراحان به ارمغان می آورد. این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد تا در کنار امکاناتی برای کسب درآمد از دارایی های دیجیتال خود، تجربیات درون بازی خود را کشف کنند.

در حال حاضر، پیش‌بینی کریپتو سندباکس نیز چشم‌اندازهای درخشانی را با نام‌های بزرگی مانند Snoop Dogg، Atari و Adidas ارائه می‌دهد که از سندباکس پشتیبانی می‌کنند. برای استفاده حداکثری از این پلتفرم، باید سندباکس را بهتر بشناسید.

جهت خواندن خبر اصلی اینجا را کلیک نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا