اخبار رمز ارز

همبستگی بیت کوین با شاخص S&P 500

از لحاظ تاریخی، بیت کوین همبستگی نسبتاً کمی با طبقات دارایی های سنتی، از جمله شاخص های سهام و کالاهایی مانند طلا را حفظ کرده است.

با این حال، در هفته‌های اخیر، همبستگی ارزهای دیجیتال پیشرو با دو شاخص اصلی S&P 500 و Nasdaq  در حال افزایش بوده است.

بر اساس گزارش جدید ارائه‌دهنده داده‌های بازار دارایی‌های دیجیتال Kaiko، دیروز به بالاترین میزان همبستگی خود از جولای 2020، به مقادیر به ترتیب 0.61 و 0.58 رسید.

ضریب همبستگی معمولاً به صورت عددی بین -1 و 1 داده می شود.

هرچه به ۱- نزدیک‌تر باشد، همبستگی منفی قوی‌تر است (یعنی قیمت بیت‌کوین و سهام در جهت مخالف حرکت می‌کنند). هرچه به 1 نزدیکتر باشد، همبستگی مثبت قوی تر است (این دو متغیر تمایل دارند در یک جهت حرکت کنند، به این معنی که بیت کوین از سهام را بسیار نزدیک دنبال می کند).

 

بیت کوین، سهام و فدرال رزرو

ممکن است دلایل مختلفی برای همبستگی بالا وجود داشته باشد. پس از انتشار صحبت هایی از نشست دسامبر فدرال رزرو ایالات متحده، Kaiko  به صراحت به رویدادهای هفته گذشته اشاره کرد.

در این صورتجلسه مشخص شد که بانک مرکزی آمریکا در حال بررسی افزایش نرخ سود از اواسط ماه مارچ است.

آیا قیمت بیت کوین با بازار سهام ارتباط دارد؟

در گزارش Kaiko  آمده است: نشست ماه دسامبر فدرال رزرو تاثیر زیادی بر بازارهای مالی جهانی داشت و معامله گران به سرعت به چشم انداز انقباض پولی واکنش نشان دادند.

S&P 500 از ابتدای سال 2.63 درصد کاهش داشته است، در حالی که Nasdaq متمرکز بر فناوری، 5.62 درصد از ارزش خود را در طول این بازه زمانی از دست داده است.

همچنین بخوانید:   اتریوم به بالای 3.2 هزار دلار رسید، بیت کوین Minetrix در حال پیش فروش است

داده های CoinGecko نشان می دهد که بیت کوین که در روز دوشنبه برای مدت کوتاهی به زیر 40000 دلار سقوط کرد، از ابتدای سال 9.79 درصد کاهش یافته و در زمان انتشار این خبر با قیمت 41،830 دلار معامله می شود.

بر اساس این گزارش، در طول نوسانات اخیر، بیت کوین به شدت مانند یک دارایی پر ریسک رفتار کرده است، حتی اگر همبستگی آن با طلا، که توسط Kaiko به عنوان پناهگاه امنی در میان سرمایه گذاران توصیف شد، از سپتامبر سال گذشته منفی باقی ماند.

با این حال، باید دید که آیا این روند ادامه خواهد داشت یا خیر.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا