اخبار رمز ارز

هزینه‌های گس اتریوم به پایین ترین سطح از آگوست 2021 رسیده است

داده‌ها نشان می‌دهد که میانگین هزینه کارمزد گس اتریوم از ابتدای سال به سرعت در حال کاهش بوده است و از 218Gwei در 10 ژانویه به 40.82 در 9 مارس سقوط کرده است.

هزینه‌های گس برای تراکنش‌های بلاک چین اتریوم (ETH) به پایین‌ترین سطح از آگوست رسیده است. اما هنوز هم ارزان نیست.

بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از Coinmetrics که توسط پلتفرم CryptoRank به اشتراک گذاشته شده، میانگین هفت روزه تراکنش اتریوم تا 9 مارس 11.14 دلار بوده است که آن را به سطوح ثبت شده در اواسط سال گذشته قبل از افزایش چشمگیر به 55 دلار در انتهای سال 2021 بازگردانده است.

هزینه تراکنشها در شبکه Ethereum از آگوست 2021 به این اندازه پایین نبوده است. قابل توجه است که قیمت گس پس از حدود 3 ماه باقی ماندن در این محدوده افزایش یافت و کارشناسان این افزایش را به افزایش علاقه به اکوسیستم های #NFT و #DeFi نسبت می دهند.

— پلتفرم CryptoRank (@CryptoRank_io) 9 مارس 2022

در زمان نگارش این خبر به نظر می‌رسد ازدحام شبکه بسیار کم است، براساس داده‌های Etherscan که هزینه گس را حدود 30Gwei (1.53 دلار) برای تأیید سرعت پایین و 32Gwei (1.64 دلار) برای تأیید سرعت بالا تخمین می‌زند.

داده های Ycharts همچنین نشان میدهد که میانگین قیمت گس اتریوم از ابتدای سال به سرعت در حال کاهش بوده است و از 218Gwei در 10 ژانویه به 40.82Gwei در روز گذشته سقوط کرده است.

در بحبوحه رشد پررونق NFTها و دیفای (DeFi) در سال 2021، شبکه اتریوم بارها به دلیل هزینه‌های بالای گس مورد انتقاد قرار گرفته است.

همچنین بخوانید:   رالی XRP و Tron، NuggetRush باعث جلب توجه علاقه مندان به ارزهای دیجیتال شده است.

ازدحام کمتر و کارمزدهای کمتر به نظر میرسد با افزایش علاقه به NFT و دیفای در ابتدای سال جاری نسبت به اواخر سال 2021 مرتبط باشد.

در 30 روز گذشته، داده‌های DappRadar نشان می‌دهد که 9 بازار از 10 بازار برتر اتریوم شاهد کاهش حجم معاملات بوده‌اند، به طوری که LooksRare رتبه اول و OpenSea رتبه دوم هر دو 78.27 درصد و 34.75 درصد کاهش یافته‌اند. از دیگر زیان‌های قابل توجه می‌توان به SuperRare و Rarible با 73.29% و 80.65% اشاره کرد.

دیفای مبتنی بر اتریوم نیز به این ترتیب آسیب خواهد دید.

برای دیدن خبر اصلی این‌جا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا