اخبار رمز ارز

میزان تسلط بر بازار بیت کوین به زیر 42 درصد رسید

بیت کوین اکنون بیش از 15 درصد از ارزش خود را از سطح 68700 دلار در 10 نوامبر از دست داده است. علاوه بر قیمت آن، تسلط بر بازار این کریپتو نیز در هفته گذشته به شدت کاهش یافته است.

بیت کوین با ارزش بازار 1.08 تریلیون دلار، غالب ترین دارایی رمزنگاری جهان است و 41.9 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. با این حال، این عدد از 48 درصد در 20 اکتبر 2021 کاهش یافته است.

ماهیت انعطاف‌پذیر آلت‌کوین‌ها یکی از محرک‌های کلیدی کاهش تسلط بر بازار بیت‌کوین است. با کمال تعجب، برخی از آلتکوین های برجسته، از جمله بایننس کوین (BNB)، XRP، و سولانا (SOL) در طی اصلاحات اخیر بازار کریپتو، افت کمتری نسبت به بیت کوین داشتند.

ارز دیجیتال (AVAX) Avalanche در واقع در هفت روز گذشته نزدیک به 40 درصد افزایش یافته است. با توجه به عملکرد قوی آلت کوین ها، بیت کوین در تلاش است تا سطح تسلط فعلی خود در بازار را حفظ کند. تسلط اتریوم بر بازار حتی در طول افت بازار هفته گذشته ثابت ماند.

بیت کوین به عقب نشینی از بالاترین رکورد خود در هفته گذشته ادامه داد و پس از چهار روز کاهش نسبتاً ثابت از بالاترین سطح هفتگی 65،988 دلاری روز دوشنبه، به 55911 دلار در صبح جمعه رسید. سپس بیت کوین در آخر هفته تا حدودی تثبیت شد و یکشنبه با قیمت 58685 دلار به پایان رسید و در اوایل صبح امروز به سطح 57 هزار دلار بازگشت. به همین ترتیب، اتریوم در اوایل هفته گذشته کمی کمتر از 4630 دلار بود و در روزهای بعد بیشتر سقوط کرد.

بسیاری از تحلیلگران آخرین تحرکات بازار بیت کوین و کریپتو را به عنوان گام های سودآور از سوی سرمایه گذاران بزرگ نامیدند. در اوایل این ماه، بیت کوین و اتریوم به ترتیب به بالاترین سطح خود یعنی 68700 دلار و 4850 دلار رسیدند.

با توجه به اینکه بیت کوین و سایر دارایی های رمزنگاری به بالاترین حد خود رسیده اند، احتمالاً همیشه معیاری برای کسب سود از سرمایه گذاران وجود دارد که به ضعف قیمت تبدیل می شود. پیترز اضافه کرد که هر دو بیت کوین و اتریوم سمت قوی به سمت قوی تر حرکت می کنند و فراز و نشیب های بازار بخشی از این داستان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا