اخبار رمز ارز

تسلط بر بازار بیت کوین به زیر 40 درصد رسید

تسلط بیت کوین در بازار همچنان به کاهش خود ادامه داده و این هفته به زیر 40 درصد رسیده است. طبق داده‌های Tradingview، این رقم بسیار نزدیک به پایین‌ترین سطح یعنی 36.7 درصد در ژانویه 2018 است.

تسلط بر بازار بیت کوین  ، نسبت ارزش بازار بیت کوین  به کل ارزش بازار کریپتو می باشد.

این اولین باری نیست که تسلط در سال 2021 کاهش می‌یابد. در ماه مه، بر اساس Coinmarketcap، بیت کوین تنها 40.3 درصد از مجموع سرمایه دارایی‌های کریپتو را نشان می‌داد و در سپتامبر دوباره به همان سطح نزدیک شد.

پیتر شیف، منتقد بیت‌کوین و رئیس Europac در توییتی درباره کاهش تسلط بر بازار در 29 دسامبر گفت که نشان‌دهنده این است که بیت کوین در حال از دست دادن مزیت رقابتی اولین حرکت کننده بازار است.

پیتر شیف می گوید : ” با بیش از 16000 ارز دیجیتال مختلف برای انتخاب ، تسلط بیت کوین در بازار اکنون برای اولین بار از ژوئن 2018 به زیر 40 درصد رسیده است. با وجود عرضه نامحدود کریپتوهایی که به راحتی ایجاد می شوند با ویژگی های تقریباً یکسان، بیت کوین مزیت رقابتی خود را از دست می دهد.”

تحقیقات منتشر شده توسط TradingPlatforms در 27 دسامبر نشان داد که این داده ها ممکن است نشان دهنده یک “فصل alt” باشد. طی هفت سال گذشته، تسلط بر بازار آلت‌کوین از 21 درصد در سال 2014 به حدود 60 درصد در این ماه، سه برابر افزایش یافته است.

تسلط اتریوم (ETH) بر بازار همچنان بالای 20 درصد و تقریباً 500 میلیارد دلار است. طی سال گذشته، تسلط ETH بر بازار از 10٪ دو برابر شده است.

همچنین بخوانید:   یک تحلیلگر محبوب، آینده بیت کوین را در کوتاه مدت نزولی و در بلند مدت صعودی می بیند

در 24 دسامبر، تحلیلگر کریپتو «آلت کوین شرپا» در توییتی ادعا کرد که «فصل alt» در حال حاضر برای یک سال کامل در جریان بوده است. آنها به نموداری اشاره کردند که تسلط BTC بر بازار را ردیابی می کند، که نشان می دهد روند نزولی ممکن است ادامه یابد.

باید دید که آیا سرمایه‌گذاری موسسات می‌تواند به تسلط بازار بیت کوین کمک کند. در مصاحبه‌ای در ۲۸ دسامبر با CNBC، نوئل آچسون، رئیس بینش‌های بازار Genesis Trading گفت که می‌تواند «نشانه‌های قوی» رشد سرمایه‌گذاری کریپتوی موسسات در طول سال ۲۰۲۲ را ببیند.

او گفت که میزان رشد سرمایه گذاری موسسات در فضای کریپتو در 12 ماه گذشته شگفت آور بوده است.

در ماه اکتبر، تحلیلگران بانک بزرگ بین المللی JPMorgan اظهار داشتند که افزایش بیت کوین در آن زمان با افزایش تمایل سرمایه گذاران موسسه ای تقویت شده است. آنها ادعا کردند که “به نظر می رسد سرمایه گذاران موسسه ای در حال بازگشت به بیت کوین هستند و شاید آن را به عنوان یک محافظ تورم بهتر از طلا می بینند.”

طبق داده‌های زنجیره‌ای Glassnode، اگرچه عرضه کوتاه‌مدت بیت‌کوین تا ۳۲ درصد کاهش یافته است، دارندگان بلندمدت ۱۶ درصد در طول سال ۲۰۲۱ به دارایی های خود اضافه کردند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا