اخبار رمز ارز

محرک های کلیدی پشت رشد نمایی Chainlink

طی سال گذشته، پذیرش فزاینده فیدهای داده‌های  Chainlink با انتشار خدمات جدید مبتنی بر محاسبات توسط شبکه همراه بود که منجر به افزایش تعداد کل ادغام‌ها شد.

با تقویت قراردادهای هوشمند ترکیبی، پروتکل آگنوستیک بلاک چین از بزرگترین مجموعه خدمات غیرمتمرکز استفاده می کند که از بیش از 700 شبکه اوراکل پشتیبانی می کند.

ادغام در لایه های 1 و لایه 2

طبق گزارش سالانه اخیر پروتکل، اکوسیستم Chainlink با بیش از 1000 پروژه وارد سال 2022 شد و نیمی از ادغام ها در سال 2021 انجام شد.

در طول سال گذشته، سرویس‌های Chainlink بر روی تعدادی از لایه‌های 1 و لایه 2 از جمله Arbitrum، Avalanche، Binance Smart Chain، Ethereum، Fantom، Harmony، Heco، Moonriver، Optimism، Polygon، Starkware و xDai راه اندازی شد.

برای پاسخگویی به تقاضا برای راه‌حل‌های بین زنجیره‌ای، Chainlink به طور فعال در حال توسعه یک پروتکل ارتباطی متقابل زنجیره‌ای تعمیم‌یافته برای صنعت بلاک چین به نام پروتکل قابلیت همکاری متقابل زنجیره (CCIP) است.

در ابتدای سال 2021، Chainlink در مجموع 7 میلیارد دلار در سراسر اکوسیستم بلاک چین تضمین کرد و 12 ماه بعد، TVS به بیش از 75 میلیارد دلار رسید.

با بیش از 700 شبکه غیرمتمرکز اوراکل که داده‌ها را در زنجیره‌های بلوکی مستقل متعدد منتشر می‌کنند، قیمت‌های بازار مالی به شکل فیدهای قیمت بیشترین استفاده از مجموعه داده‌ها توسط اپلیکیشن های DeFi را دارد.

ارائه دسترسی به محاسبات ایمن خارج از زنجیره

در طول سال گذشته، Chainlink خدمات متعددی را راه‌اندازی کرد که بلاک چین‌های مختلف را با محاسبات ایمن خارج از زنجیره و با حداقل اعتماد ارائه می‌کرد.

تابع تصادفی قابل تأیید (VRF)  chainlink برای اولین بار در اواخر سال 2020 در اتریوم منتشر شد، از BSC و Polygon را در سال 2021 پشتیبانی کرد.

Chainlink VRF دسترسی قراردادهای هوشمند به منبع امن تصادفی زنجیره ای را فراهم می کند که مورد نیاز NFT ها و برنامه های بازی روی زنجیره می باشد.

با پشتیبانی از اکوسیستم چند زنجیره ای، Chainlink VRF به طور نمایی افزایش یافته است و بیش از 2.5 میلیون درخواست به dapps ارائه شده است.

Chainlink Keepers نیز در سال 2021 اضافه شد ، پشتیبانی بیشتر ، محاسبات خارج از زنجیره را گسترش داد و در عین حال توسعه دهندگان را قادر ساخت تا وظایف DevOp را برون سپاری و ساده کنند.

در همین حال، فیدهای قیمت زنجیره‌ای به پروتکل گزارش‌دهی خارج از زنجیره (OCR) ارتقا یافتند و اجازه می‌داد داده‌های دنیای واقعی 10 برابر بزرگتر روی زنجیره تحویل داده شوند.

در طول سال 2021، اوراکل‌های Chainlink دامنه داده‌های موجود در زنجیره را برای پشتیبانی از اثبات ذخیره، اثبات عرضه، قیمت گس اتریوم، ارزش کل بازار، کل ارزش قفل شده (TVL) در برنامه‌های DeFi، تماس‌ها، داده‌های هویت، گزارش‌های آب‌وهوا ،نتایج بازی‌های ورزشی و رقابت انتخاباتی گسترش داده‌اند.

با انجام این کار، شبکه بیش از 1.1 میلیارد داده را با موفقیت و امنیت در زنجیره تحویل داد.

در سال 2021، شرکت‌های جهانی مانند Associated Press، AccuWeather و Amazon Web Services شروع به استفاده از Chainlink به عنوان «دروازه‌ای به اقتصاد بلاک چین» کردند.

با در دسترس قرار گرفتن داده های بیشتر در زنجیره، موارد استفاده از قراردادهای هوشمند هیبریدی جدید ایجاد می شود که انتظار می رود ارزش تضمین شده را افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا