اخبار رمز ارز

نبرد روند قیمت بیت کوین و شکست RSI

بیت کوین در کمتر از 40,000 دلار متوقف شده اما افزایش های این هفته به جرقه ای برای شکست قابل توجهی قیمت تبدیل شده است.

RSI  روند دو ماهه را می شکند

داده‌های Cointelegraph و TradingView نشان می‌دهند که عملکرد پایدار قیمت بیت کوین در بالای 37000 دلار، در این هفته باعث شده تا شاخص قدرت نسبی (RSI) از روند نزولی چند ماهه اش منحرف شود.

با  اینکه بیت کوین در ماه فوریه از 36700 دلار به 39280 دلار رسیده است، همچنان فاقد شتاب لازم برای به چالش کشیدن مقاومت 40000 دلاری است.

با این حال، این روند ممکن است به زودی تغییر کند، همان طور که یکی از معامله‌گران نشان می‌دهد،  RSI اکنون از فرورفتگی خود در قلمرو «اشباع فروش» خارج شده است.

RSI به این می‌پردازد که یک دارایی در یک نقطه قیمتی چه میزان «‌فروش بیش از حد » یا «خرید بیش از حد »داشته است. همانطور که کوین تلگراف گزارش می دهد، از اواخر نوامبر، RSI در حال سقوط بوده است، که این اتفاق در سال‌های اخیر تنها چند بار مشاهده شده است.

معامله گر و تحلیلگر محبوب Crypto Ed در مورد آخرین رویدادها اظهار نظر کرد : “به نظر می رسد که همه در حال تماشای خط روند قیمت هستند. اما هیچ‌کس به RSI توجهی نمی‌کند که از روند نزولی خارج شده است!”

نمودار نشان می دهد که BTC/USD در حال مبارزه برای خروج از روند نزولی خود است، در حالی که RSI در حال حاضر به طور تصویری رها از نمودار آن است.

با این حال، حتی بازگشت به اوج 69000 دلار تغییر عمده ای در عملکرد قیمت ایجاد نمی کند.

داده‌ها تقریباً کل سال 2021 را به‌عنوان یک سال تثبیت برای بیت‌کوین نشان می‌دهند. قیمت‌های فعلی تقریباً دقیقاً با دوره مشابه سال گذشته مطابقت دارد.

اما برخلاف 12 ماه گذشته، عرضه موجود رو به کاهش است، که به این مفهوم است که هر محرک قیمتی می تواند نتایج بیشتری داشته باشد.

انتظار می‌رود که روند عرضه غیرنقد در سال 2022 به سمت بالا ادامه یابد.

 

جهت خواندن خبر اصلی اینجا را کلیک نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا