اتریوم

پیش‌بینی قیمت اتریوم ETHEREUM در سال 2022

در سال‌های اخیر و با رواج ارزهای دیجیتالی، نام‌هایی مانند بیت کوین و اتریوم به‌طور کلیشه‌ای برای ما آشناست. قبل از اینکه به بیان قیمت اتریوم و پیش‌بینی آن در سال جدید یا 2022 بپردازیم ابتدا باید با مفهوم اتریوم آشنا شویم، شباهت‌ها یا تفاوت‌های آن با بیت کوین را بررسی کنیم سپس به پیش‌بینی قیمت آن در سال جدید برسیم. در این مقاله قصد داریم درباره قیمت اتریوم ETHEREUM در سال 2022 صحبت کنیم و ببینیم که قیمت اتریوم در آینده چه تغییراتی خواهد کرد.

اتریوم ETHEREUM چیست؟

اتریوم درواقع سیستم‌عامل یا پلتفرمی است که از تراکنش‌ها و قراردادهای هوشمند و غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند. این ایده که در جایگاه پس از بیت کوین قرار دارد ابتدا توسط جوانی روسی مطرح شد که هدف از آن همانند بیت کوین حذف تمامی سیستم‌ها یا شرکت‌های واسط جهت اعتماد بین طرفین تراکنش‌ها بود. به این معنی که ارزهای دیجیتالی بدون دخالت هیچ‌گونه سازمان یا مؤسسات اعتباری‌ای که عامل اعتماد بین طرفین برای مبادلات پول می‌باشند، مانند بانک‌ها و مستر کارت‌ها و …در این روش کاملاً حذف‌شده و از هزینه‌های اضافی واسط‌ها کاسته شود.

این سیستم قدرتمند و نفوذناپذیر بوده و غیرقابل توقف است. زبان برنامه‌نویسی‌ای که روی این پلتفرم قرار دارد برخلاف زبان برنامه‌نویسی‌ای که در اپلیکیشن های بیت کوین موجود است و اسکریپتی قدیمی دارد، به‌روز و قابل توسعه می‌باشد که توسعه‌دهندگان می‌توانند روی آن برنامه‌نویسی کرده و پلتفرم آن را به‌روز و جدیدتر نگه دارند.

اتریوم به دو دسته 1.0 و 2.0 تقسیم می‌شود که در 1.0 می‌توان به‌راحتی ارزهای دیجیتال را همانند بیت کوین توسط دستگاه‌های ماینینگ استخراج و خرید و فروش نموده و در بلاک چین قرار داد؛ و اما اتریوم نوع دوم یا 2.0 که سرعت و سادگی و امنیت بالاتری نسبت به نوع اول دارد.

قیمت اتریوم ETHEREUM در سال 2022 ، قیمت اتریوم در آینده
قیمت اتریوم ETHEREUM در سال 2022 ، قیمت اتریوم در آینده

شباهت‌های بین بیت کوین و اتریوم در چیست؟

این دو هر دو رمز ارز یا ارزهای رمزنگاری‌شده محسوب و هردو برای انجام تراکنش‌ها و مبادلات ارزی استفاده می‌شوند. هدف از به وجود آوردن هر دو این‌ها حذف تمامی واسط‌های بانکی و مؤسسات جهت مبادلات ارزی و پولی و درنتیجه حذف هزینه‌های اضافی است. هر دو این رمز ارزها دارای امنیت و قدرت بسیار بالا و نفوذناپذیری بالایی می‌باشند؛ و همچنین برای انجام عملیات در هر دو بیت کوین و اتریوم نیاز به استخراج و یا ماینینگ است.

حال که شباهت‌های بین این دو ارز دیجیتال را متوجه شدیم لازم است تفاوت‌های آن‌ها را نیز بررسی کنیم

درعین‌حال که شباهت‌هایی بین این دو وجود دارد تفاوت‌های بسیاری نیز باهم دارند، ازجمله اینکه برخلاف بیت کوین که فقط برای مبادلات ارزی و پولی به کار می‌رود، اتریوم برای قراردادهای هوشمند نیز به کار گرفته می‌شود.

همچنین بخوانید:   برترین ارزهای دیجیتال برای تماشای این هفته: BTC، ETH، WLD

قرار داد هوشمند چیست؟ به شرایط و ضوابطی گفته می‌شود که در بستر پلتفرم اتریوم قرارگرفته تا در وقت مناسب خود به‌طور خودکار اجرا گردد. روش آن همانند بیت کوین می‌باشد که در آن ابتدا افراد شرایط خود را به‌صورت بلاک به اتریوم وارد کرده، ماینر ها و نودها آن‌ها را بررسی و تائید می‌کنند، سپس به‌جای اینکه همانند بیت کوین به بلاک چین اضافه شود، در آن ذخیره‌شده تا بستر مناسب برای اجرای آن در زمان مناسب فراهم گردد. پس‌ازآنکه زمان اجرای آن شرایط و قواعد به وجود آمد، به‌طور خودکار اجرا می‌گردد، لذا به آن قراردادهای هوشمند گفته می‌شود که پلتفرم مناسب اجرای آن اتریوم هست.

از دیگر تفاوت‌های این دو می‌توان به‌سرعت ماینینگ و ایجاد بلاک آن‌ها اشاره کرد که در بیت کوین 10 دقیقه ولی در اتریوم 14 ثانیه است. زبان اسکریپت بیت کوین قدیمی است ولی زبان برنامه‌نویسی اتریوم جدید و قابل توسعه می‌باشد. همچنین سرعت هر تراکنش در اتریوم تقریباً دو برابر سرعت تراکنش در بیت کوین است. میزان عرضه موجود در بیت کوین نهایتاً به 21 میلیون رسیده ولی در اتریوم این رقم نامحدود می‌باشد.

قیمت اتریوم ETHEREUM در سال 2022 ، قیمت اتریوم در آینده
قیمت اتریوم ETHEREUM در سال 2022 ، قیمت اتریوم در آینده

پس از آشنایی کامل با این دو فرایند، نوبت به بررسی قیمت آن‌ها در سال جدید می‌رسد

در سال‌های اخیر ارزش اتریوم به مقدار گسترده‌ای افزایش پیداکرده. اتریوم که در سال 2015 توسط برنامه‌نویس ویتالیک بوترین پایه‌گذاری شد از حدود 0.3 دلار از زمان تأسیس شدن خود تا حدود 4000 دلار تا سال قبل افزایش پیدا کرد. اگرچه ارزش اتریوم در امروز به 3000 دلار می‌رسد، اما همچنان نرخ RIO یا Return On Investment آن به 700000% از زمان نوشتن رسیده است. یکی از فاکتورهای اصلی و تفاوت‌های این است که برخلاف بیت کوین، این پلتفرم قابل برنامه‌نویسی و توسعه انواع ابزارها و نرم‌افزارهای جدید و به‌روز می‌باشد.

نرخ RIO اتریوم سالانه به 300% رسیده است. این بدین معناست که سرمایه‌گذاران جدید، سرمایه خود را از تابستان سال 2014، هرسال چهار برابر نموده‌اند. ازآنجایی‌که قیمت ارزهای دیجیتالی به طرز قابل‌توجهی فرّار و بی‌ثبات است، لذا کارشناسان معتقدند فقط روی چیزی که می‌توانید به‌راحتی از دست دهید و نه روی چیزی‌های لازم و ضروری سرمایه‌گذاری کنید تا کمتر محتمل ضرر بشوید.

همچنین بخوانید:   با رسیدن بیت کوین به 60000 دلار ، سه آلت کوین بازار گاوی خواهند داشت

پیش‌بینی نرخ اتریوم در سال‌های جدید:

ما با استفاده از سه متخصص و سؤال کردن از آن‌ها متوجه شدیم که پیش‌بینی نرخ اتریوم در سال‌های جدید تقریباً غیرممکن است و برخی دیگر از متخصصان هم‌نظرشان این بود که نرخ اتریوم ممکن است حتی بی‌ثبات‌تر از قبل شود، چراکه انرژی‌ای که برای توسعه تکنولوژی در این فرایند استفاده می‌شود به میزان قابل‌توجهی کاسته شده و تا زمانی که اتریوم به یک پلتفرم محبوب تبدیل شود متخصصان می‌خواهد ببیند سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها چگونه فناوری موردنظر خود را بر بستر اتریوم با تغییراتی که صورت می‌گیرد، فراهم می‌کنند.

نظر اقتصاددان‌ها در این است که تنها 1 تا 5 درصد از سرمایه خود را در رمزنگاری‌ها به کار ببرید. چراکه علارغم محبوبیتی که این پلتفرم دارد، رمز ارزها بی‌ثبات بوده و قیمت آن‌ها می‌تواند یک‌شبه نوسان کند.

قیمت اتریوم ETHEREUM در سال 2022 ، قیمت اتریوم در آینده
قیمت اتریوم ETHEREUM در سال 2022 ، قیمت اتریوم در آینده

در ادامه نظر سه متخصص در این مورد پیش‌بینی قیمت اتریوم در سال جدید را بررسی می‌کنیم:

یکی از متخصصان عموماً معتقد بود که قیمت اتریوم در سال جدید 2022 می‌تواند تا 4000 دلار نیز دوباره شکسته شده و یکی از متخصصان در بلومبرگ به نام مایک مک گلون آن را از 4000 تا 4500 دلار تا آخر سال پیش‌بینی کرده است.

دومین متخصص، خبر گذاری رمز ارزها، آن را از 6500 دلار تا 7000 دلار پیش‌بینی کرد، به این معنی که اگر اتریوم همین روند صعودی‌ای که از سال 2021 داشته است را حفظ کند تا آخر سال قیمت آن به 6 هزارتا 7 هزار دلار خواهد رسید.

خبرگزاری رمز ارز با توجه تورم اتریوم حتی رقمی بالاتر را برای اتریوم پیش‌بینی کرد. طبق پیش‌بینی خبرگزاری رمز ارزها، اگر انتقال اتریوم به اتریوم نوع 2.0 موفقیت‌آمیز باشد قیمت آن تا آخر سال 2022 حتی به 12 هزار دلار نیز افزایش خواهد یافت. ازآنجایی‌که هزینه سرویس اتریوم به میزان قابل‌توجهی بالاست، لذا تغییرات جدید می‌تواند قیمت آن را پایین‌تر آورده تا برای کاربران بیشتری قابل‌استفاده باشد.

اگرچه برخی فاکتورها رقابت‌ها سبب بی‌ثباتی قیمت اتریوم شده‌اند اما همچنان یک خوشبینی راجع به بلاک چین در این خصوص وجود دارد. همان‌گونه که ارس لانیان، متخصص در این موردنظر دارد که اتریوم 99 درصد بازار NFT را در اختیار دارد، لذا این سال می‌تواند سال بسیار سرنوشت سازی برای آن باشد.

 

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا