اخبار رمز ارز

شاخص کلیدی قیمت اتریوم به پایین ترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسیده است

قیمت اتر حمایت 3600 دلاری را در 5 ژانویه از دست داد زیرا نتایج نشست دسامبر FOMC فدرال رزرو نشان داد که قانون گذاران متعهد به کاهش ترازنامه و افزایش نرخ بهره در سال 2022 هستند.

حتی با وجود این ، اتر مشکلات خاص خود را دارد، مانند هزینه های تراکنش 40 دلاری و ​​بالاتر. در 3 ژانویه، ویتالیک بوترین گفت که اتریوم باید از نظر داده‌های بلاک چین سبک‌تر باشد تا افراد بیشتری بتوانند آن را مدیریت و استفاده کنند.

بخش مهم مصاحبه ویتالیک وضعیت ارتقای اتریوم 2.0 بود که پس از شش سال فقط نصف آن اجرا شد. مراحل بعدی برنامه آن شامل فازهای “ادغام” و “سرگرمی” و به دنبال آن “اجرای کامل تقسیم بندی” است. به گفته بوترین، زمانی که آنها اجرا شوند، منجر به تکمیل 80 درصدی ارتقاء شبکه خواهند شد.

برای کسانی که عملکرد اتر را در 3 ماه گذشته تجزیه و تحلیل می کنند، قیمت فعلی جذاب به نظر می رسد زیرا این ارز دیجیتال در حال حاضر 34 درصد از بالاترین قیمت 4870 دلاری خود کاهش یافته است. با این حال، این دیدگاه کوته بینانه، افزایش 560 درصدی اتر را که تا 10 نوامبر 2021 به دست آورده بود، نادیده می گیرد.

علاوه بر این، مقدار کل قفل شده تنظیم شده شبکه (TVL) از زمان اوج قیمت اتر 17 درصد کاهش یافته است.

TVL شبکه از 166 میلیارد دلار به 138 میلیارد دلار فعلی کاهش یافت. شبکه‌های قرارداد هوشمند رقیب مانند Terra شاهد افزایش TVL خود از 11 میلیارد دلار به 18.7 میلیارد دلار بودند. فانتوم همچنین ارزش قراردادهای هوشمند خود را از 5 میلیارد دلار به 9 میلیارد دلار افزایش داد.

به دلیل تاخیر در ارتقاء شبکه، بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان و اصلاح قیمت 3 ماهه، معامله گران حرفه ای به وضوح ناامید و مضطرب شده اند.

معاملات فیوچر اتریوم در آستانه روند نزولی قرار دارند

معاملات فیوچر سه ماهه معمولاً به دلیل تاریخ تسویه آنها و تفاوت قیمت با بازارهای نقدی، ابزار ترجیحی نهنگ ها هستند. با این حال، بزرگترین مزیت این قراردادها عدم وجود نرخ نوسان مالی است.

این قراردادهای ماه ثابت معمولاً با قیمتی جزئی نسبت به بازارهای اسپات معامله می شوند، که نشان می دهد فروشندگان برای مدت طولانی تری درخواست پول بیشتری می کنند. بنابراین، قراردادهای فیوچر باید با حق پرمیوم سالانه 5 تا 15 درصد در بازارهای سالم معامله شوند. این وضعیت از نظر فنی به عنوان “contango” تعریف می شود و منحصر به بازارهای رمزنگاری نیست.

حق پرمیوم قراردادهای فیوچر اتر از 20% در 21 اکتبر به 5.5%  کاهش یافته است، کمی بالاتر از آستانه بازار خنثی. اگرچه شاخص پایه همچنان مثبت است، اما به پایین ترین سطح در 6 ماه گذشته رسیده است.

سقوط کمتر از 3000 دلار در 10 ژانویه برای از بین بردن احساسات صعودی کافی بود .کارمزدهای بالای شبکه اتریوم و به‌روزرسانی‌های تاخیری ممکن است برخی از سرمایه‌گذاران را بترساند.

در حال حاضر، داده‌ها نشانه کمی از آمادگی خرس‌ها برای در دست گرفتن سکان فرمان را نشان می‌دهد. اگر اینطور بود، حق پرمیوم فیوچرز اتر منفی می شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا