اخبار رمز ارز

سولانا به بالاترین قیمت 250 دلار رسید و با کنار زدن کاردانو جایگاه چهارم را از آن خود کرد

سولانا ، به روند صعودی خود ادامه داد و اوایل امروز به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی 250 دلار رسید. با این حرکت، سولانا به عنوان چهارمین ارز دیجیتال بزرگ با ارزش بازار 72.9 میلیارد دلار ظاهر شد و در عین حال بازیکنان برتری مانند کاردانو (ADA) را کنار زد.

سولانا در طول این سال، به ویژه در سه ماه گذشته، در یک صعود غیرقابل توقف بوده است. قیمت SOL از ابتدای سال 2021 تا کنون 166 برابر شده است و به عنوان یکی از آلت کوین های با عملکرد برتر در اکوسیستم ظاهر شده است. با این سود خیره کننده به اندازه 16000 درصد، در سال جاری تاکنون، سولانا مورد بحث سرمایه گذاران بوده است.

بلاک چین سولانا به دلیل تراکنش های فوق سریع و با هزینه بسیار کم محبوبیت دارد. علاوه بر این، افزایش سریع هزینه گس در بلاک چین اتریوم، بیشتر بازیکنان DeFi را مجبور کرده است که راه حل های مقرون به صرفه ای مانند سولانا را انتخاب کنند. طبق داده‌های DeFiLlama، کل ارزش قفل شده تمام پروتکل‌های DeFi در سولانا به نزدیک به 15 میلیارد دلار رسیده است.

همچنین ، فروش NFT که در اکوسیستم سولانا انجام می شود نیز به شدت افزایش یافته است. اسکات ملکر، تحلیلگر و سرمایه گذار معروف رمزارز، دلیل رشد سولانا را توضیح داد. او گفت:

“سولانا یک رقیب برای اتریوم است، با تراکنش های سریع برق آسا با هزینه به اندازه تنها کسری از قیمت. افزایش سریع قیمت تا حد زیادی نتیجه بازی های کریپتو و راه اندازی موفق NFT است. توسعه‌دهندگان و پروژه‌ها سال‌ها بر روی ساختار سولانا کار کرده اند، ونتیجه آن در انفجار قیمتی آن آشکار است.”

 

چرا روند قیمت سولانا صعودی شده است؟

اگرچه افزایش هزینه گس یکی از دلایلی است که بازیکنان DeFi به سولانا نقل مکان می کنند، سولانا توسعه گسترده ای داشته است. بلاک چین سولانا دارای 710000 تراکنش در ثانیه (TPS) است.

بلاک چین سولانا این مقیاس پذیری را با استفاده از مدل اجماع اثبات تاریخ (PoH) همراه با اثبات سهام (PoS) موجود بهبود می بخشد. علاوه بر این، این پلتفرم طیف گسترده ای از برنامه های غیرمتمرکز (DApps) را تسهیل می کند که قبلاً امکان پذیر نبود.

صحبت های زیادی در مورد سولانا وجود دارد که اتریوم را در آینده کنار بزند، اما در حال حاضر بعید به نظر می رسد. اکنون اکوسیستم اتریوم هفت برابر سولانا است. همچنین با انتقال به POS اتریوم 2 ، رقابت برای سولانا دشوارتر می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا