اخبار رمز ارز

سه دلیل که بالاترین رقم بیت کوین روند صعودی را ادامه خواهد داد

چند ماه است که قیمت بیت کوین بی رحمانه است. این قیمت از حدود 65 هزار دلار در ماه آپریل به زیر 30 هزار دلار در ماه ژوئیه رسید و مجددا دیروز به بالاترین سطح خود بازگشت.

بسیاری در حال مقایسه بین پویایی بازار در ماه آپریل و در حال حاضر هستند ، و در حالی که بیت کوین در حال تغییر قیمت است ، ارزش آن را دارد که دلایل آنکه این بار نسبت به قبل روند صعودی تر دارد را بررسی کنیم.

فوموی خرده فروشی وجود ندارد

در وهله اول ، یکی از کاتالیزورهای اصلی پیشرفت های سهمی در قیمت بیت کوین هجوم انبوه معامله گران خرد برای خرید بیت کوین در لحظات آخر است.

این موضوع  معمولاً به عنوان “فومو خرده فروشی” (FOMO) شناخته می شود و ما آن را در سال 2017 و آوریل امسال مشاهده کردیم.

نمودار داده های گوگل ترندز در پنج سال گذشته نشان می دهد که در دسامبر 2017 ، زمانی که بیت کوین در حدود 20 هزار دلار به اوج خود رسید ، جستجوی این ارز دیجیتال در گوگل به بالاترین میزان خود رسید. مجدد در ماه آپریل امسال زمانی که بیت کوین به بالاترین سطح خود نزدیک 65 هزار دلار رسید ، جستجو ها افزایش پیدا کردند.

اما اکنون هیچ نشانه واقعی مبنی بر وجود سرمایه گذاران خرده فروشی در بازار وجود ندارد. این بدان معناست که ما به هیچ وجه به سطوح FOMO واقعی نزدیک نیستیم ، و درنتیجه آن  بسیاری معتقدند که روند برعکسی ممکن است پیش بیاید.

همچنین بخوانید:   کریگ رایت اعتراف کرد که در وایت پیپر بیت کوین که در دادگاه ارائه شده است، ویرایش هایی انجام داده است

بازار بدهی ندارد

یکی از راه های مقایسه میزان بدهی بیش از حد ​​بازار در ماه آپریل نسبت به حال حاضر این است که نگاهی به نسبت نگه دارندگان بلند مدت SOPR بیندازیم که زمانی که آنها در حال توزیع کوین ها بوده ان را نشان می دهد.

نمودار ها نشان می دهد که در ماه آپریل ، LTH  به طور متوسط از اهرم مالی​​ هشت سود می برد ، و اکنون به طور متوسط ​​ازاهرم مالی سه ، که کاهش قابل توجهی کرده است.

راه دیگر برای سنجش این امر ، جمع ارزش کلی موقعیت های نقدینگی است.

در 18 آوریل ، CryptoPotato گزارش داد که ارزش کل بازار حدود 360 میلیارد دلار در عرض چند ساعت از دست رفت و قیمت بیت کوین 9000 دلار سقوط کرد. این امر منجر به یک نقدینگی تاریخی شد که در آن بیش از 10 میلیارد دلار موقعیت های شورت و لانگ از بازار حذف شد.

در حال حاضر ، موارد مشابهی در ماه سپتامبر در میان موج جدید FUD چین اتفاق افتاد هنگامی که بیت کوین از 52 هزار دلار به 42 هزار دلار به شدت کاهش یافت. اگرچه ، میزان نقدینگی در آن زمان به هیچ وجه به سطح ماه آپریل نزدیک نبود.

در ماه آپریل ، ما عادت داشتیم روزانه چندین میلیارد دلار نقدینگی را ببینیم زیرا هم گاوها و هم خرس ها از بیش از حد بدهکار بودند.

در حال حاضر ، در روزی که بیت کوین به بالاترین سطح خود رسید و در طول 24 ساعت دچار نوسانات عظیمی شد، تنها حدود 300 میلیون دلار نقدینگی وجود داشت.

همچنین بخوانید:   مدیرعامل شبکه سلیسیوس قیمت بیت کوین را در سه ماه اول سال 2022 در حدود 140 هزار دلار پیش بینی می کند

این همچنین به این معنی است که احتمال کاهشی بزرگ به میزان قابل توجهی کمتر است زیرا معامله گران کمتری از اهرم استفاده می کنند.

اصول اساسی محکم

درست است که اصول بنیادین بیت کوین در طول 2021 به طور کلی تقویت شده است ، اما افزایش قیمت در ماه آپریل توسط دخالت تسلا در بازار پیش رفت که آنقدرها هم معنی دار نیست.

اما اکنون اوضاع بسیار متفاوت است  و موسسات سرمایه گذاری همچنان به این صنعت سرازیر می شوند. علاوه بر این ، ما تازه شاهد تأیید اولینETF بیت کوین در ایالات متحده با نام BITO بودیم.

BITO  یکی از داغترین محصولات وال استریت است ،یک روز وارد معاملات شد و میلیاردها حجم تولید کرد و بیش از نیم میلیارد دلار دارایی را جا به جا کرد.

BITO  از نظر حجم معاملات از دیگر ETF های اصلی مانند VOO بهتر عمل کرده است.

این امر به طور قابل توجهی بازار را مشروعیت بخشیده و راه را برای سرمایه گذاران سنتی بیشتر باز کرده است  و به آنها این فرصت را می دهد که از یک محصول تصویب شده بهره ببرند.

 

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا