بیوگرافی

زندگی نامه وارن بافت

آیا از زندگی نامه وارن بافت چیزی می دانید؟ وارن بافت  از شخصیت‌های مطرح دنیا است. وی فعال حقوق بشر، اقتصاددان و مدیر ارشد است و از مؤثرترین افراد در بازار سرمایه می‌باشد. وارن بافت مدیر شرکت برکشایر هاتاوی، چیزی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی دارد و پنجمین فرد ثروتمند در جهان می‌باشد.

دوران کودکی و نوجوانی وارن بافت

وارن بافت در ۳۰ آگوست ۱۹۳۰ در اوهامای ایالت نبرسکا متولد شد. او فرزند دوم خانواده بود و دو خواهر داشت. پدرش، هاوارد بافت، سیاستمدار بود و از حزب جمهوری‌خواه و یک تاجر آمریکایی و نماینده نبرسکا در چند دوره مجلس نمایندگان کنگره ایالات‌متحده بود. وارن در 12 سالگی به دلیل اینکه پدرش نماینده مجلس شد به واشنگتن دی سی مهاجرت کردند. وارن دوران دبستان خود را از دبستان رز هیل اوهاما آغاز نمود و بعد از مهاجرت به واشتگتن دی‌ سی در مدرسه آلیس دیل و دبیرستان و ودرو ویلسون، راهنمایی و دبیرستان خود را گذراند.

او هوش مالی بسیار خوبی داست از همان زمان کودکی با فروش نوشابه، آدامس و مجله و … کارش را آغاز کرد. رولان بافت اولین بار در 11 سالگی، به بازار سهام وارد شد. آن زمان سال ۱۹۴۱، هنوز آمریکا در مسئله جنگ جهانی دوم دخالت نکرده بود.

تحصیلات دانشگاهی وارن بافت

بافت به ادامه تحصیل در دانشگاه علاقه‌ای نداشت ولی ناچار با اصرار پدر، به مدرسه بازرگانی وارتون که به دانشگاه پنسیلوانیا چهارمین دانشگاه قدیمی ایالات‌متحده وابسته است، وارد شد. مدرسه وارتون هم‌اکنون هم از بهترین مدارس مدیریت و اقتصاد در جهان است. وارن دو سال در این مدرسه بود و بعدازآن به دانشگاه نبرسکا رفت. او در این زمان بود که متوجه شد بنجامین گراهام از اساتید مطرح در اقتصاد در دانشگاه کلمبیا تدریس می‌کند و او تصمیم گرفت این دانشگاه را برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد انتخاب نماید. با زندگی نامه وارن بافت با ادامه مقاله بیشتر آشنا شوید.

زندگی نامه وارن بافت
زندگی نامه وارن بافت

فعالیت حرفه‌ای آقای بافت

باوجوداینکه پدرش و استادش بنجامین گراهام از او می‌خواستند که در وال‌استریت دیگر کار نکند؛ ولی وارن به بازارهای سرمایه‌گذاری خیلی زیاد علاقه داشت و از استاد خود درخواست کرد که بدون اینکه هزینه‌ای بگیرد، برای او کار کند؛ اما استادش نپذیرفت. وارن به نبرسکا بازگشت و در کارگزاری پدرش مشغول به کار شد. او کلاس‌های در قالب آموزش سرمایه‌گذاری هم در آنجا تدریس می‌کرد.

وارن در 24 سالگی با نظر استادش در شرکت گراهام نیومن توسط استادش با حقوق بسیار خوبی استخدام شد و دو سال باهم همکاری موفق داشتند که بعدازآن استادش بازنشست شد.

پیشرفت وارن بافت و شرکت برکشایر هاتاوی

بعد از بازنشست شدن استادش، وارن یک شرکت سرمایه‌گذاری را تأسیس کرد که شرکای اولیه او، خانواده‌اش بودند و مبلغ سرمایه‌گذاری‌شان، نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار بود. با گذشت زمان سرمایه‌گذاران Buffet Partnership هفت نفر شدند و او ۶ سال بعد از تأسیس این شرکت و در ۳۲ سالگی میلیونر شد.

برکشایر هاتاوی یک شرکت بود که مربوط به صنعت نساجی بود و تأسیسش با ادغام چندین در سال ۱۹۵۵ ببر می‌گشت. وارن بافت در اوایل دهه 60 میلادی، شروع به سهام خریدن از این شرکت کرد و در سال 1965 برکشایر هاتاوی را به‌طور کامل خرید. رولان آهسته‌آهسته، تولید محصول این شرکت را به صفر رساند ولی فعالیت‌های این شرکت را بهبود داد.

زندگی نامه وارن بافت
زندگی نامه وارن بافت

مجله فوربز در ۲۰۱۹، شرکت برکشایر هاتاوی را هشتمین شرکت بزرگ ایالات‌متحده امریکا دانست. اکنون شرکت هاتاوی تعداد زیادی سهام از شرکت‌های معروف و معتبر دیگر هم خریده است و 90 شرکت و مجموعه در زیرمجموعه خود جای‌داده است. قسمت عظیمی از ثروت ۱۰۰ میلیارد دلاری وارن بافت، برای مالکیت و مدیریت بخش مهم و بزرگی از سهام برکشایر هاتاوی می‌باشد.

مقام‌های و شغل‌های وارن بافت

  • استاد دانشگاه
  • مؤسس شرکت سرمایه‌گذاری بافت
  • رئیس شرکت برکشایر هاتاوی
  • تحلیل‌گر اوراق بهادار در شرکت گراهام نیومن
  • فروشنده و سرمایه‌گذار در شرکت بافت فالک
  • شریک عمومی شرکت بافت

افتخارات وارن بافت

  • در رده‌بندی فوربس در سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی، ثروتمندترین فرد جهان لقب گرفت.
  • در سال ۱۹۶۹ گروه كارسون، وارن بافت را پولدارترین مدیر قرن بیستم معرفی نمودند.
  • در سال ۲۰۰۷ تحت عنوان یکی از صد نفر پرنفوذ جهان در مجله تایمز شناخته شد.

فعالیت‌های بشردوستانه

بافت در ۲۰۰۶ حد. د ۳۷ میلیارد دلار از سرمایه خودش را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اهدا نمود تا برای امور خیریه باشد. این رقم بیشترین میزان اهداشده در تاریخ آمریکا است.

بنیاد گیتس در سطح جهانی جهت کاهش فقر در سراسر جهان، به وجود آوردن فرصت‌های آموزشی و ایجاد امکانات بهداشتی و درمانی فعالیت دارد. بنیاد گیتس در سرمایه‌گذاری جهت ساخت واکسن آکسفورد_ استرازنکا، واکسن کویید 19 فعالیت می‌کرد. درواقع کارهای انسان‌دوستانه وارن بافت فقط شامل این موارد نیست. وی با بیل گیتس یک کمپین برای تشویق ثروتمندان برای شرکت کردن در کارهای خیر و بشردوستانه راه انداختند و برکشایر هاتاوی همراه با سه شرکت دیگر، تصمیم دارند که شرکتی برای خدمات درمانی تأسیس کنند و به دنبال کاهش دادن هزینه‌های درمانی باشند، بدون اینکه به سودآوری آن فکر کنند.

زندگی نامه وارن بافت
زندگی نامه وارن بافت

چند مورد از سخنان معروف وارن بافت

  1. امروز کسی اگر در سایه نشسته است، به دلیل این است که شخص دیگری درختی را مدت‌ها پیش‌ساخته است.
  2. اگر راهی را پیدا نکردید که هنگام خوابیدن هم پول دربیاورید تا زمانی که زنده هستید، شما باید کارکنید.
  3. قیمت چیزی نیست که شما آن را پرداخت می‌کنید، بلکه ارزش آن چیزی است که کسب می‌کنید.
  4. همیشه می‌دانستم که دوست دارم ثروتمند باشم و حتی یک دقیقه هم به این موضوع شک نکردم.
  5. هنگامی‌که دیگران حریص‌اند، بترسید و هنگامی‌که دیگران می‌ترسند، حریص باشید.
  6. اگر چیزی را خریدی که به آن نیاز نداشتی، مجبور می‌شوی چیزهایی را بفروشی که به آن نیاز داری.
  7. فرق بین انسان‌های موفق و افراد خیلی موفق آنجاست که افراد خیلی موفق به همه‌چیز تقریباً نه می‌گویند.
  8. فرق بین کسی که هستید و کسی که می‌خواهید باشید را کاری که انجام می‌دهید مشخص می‌نماید.
  9. من اولین سرمایه‌گذاری‌ام را در سن 11 سالگی انجام دادم و تا آن موقع فقط وقت تلف می‌کردم.
  10. اگر فقط 1 درصد انسان‌ها خوش‌شانس باشند ما در 99 درصد باقی‌مانده قرار گرفتیم.

اکنون‌که با زندگی نامه وارن بافت آشنا شدید، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر درباره این شخص کتاب‌های را که تألیف کرده بخوانید و بیشتر با شخصی او آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا