بیوگرافی

زندگی نامه ایلان ماسک

روزهایی که حتی برای سرگرمی هم به فضای مجازی سر میزنید، غیر ممکن است خبری درباره ایلان ماسک نشنوید و نخوانید. elon musk  با «اسپیس‌ایکس» (SpaceX)  رویای تسخیر فضا را دارد و با «تسلا موتورز» (Tesla Motors) قرار است تحولی در صنعت خودرو ایجاد کند. اگر میخواهید اطلاعاتی درباره زندگی نامه ایلان ماسک بدست آورید، با ما همراه باشید.

زندگی ایلان ماسک

ایلان ماسک در سال ۱۹۷۱ در آفریقای جنوبی چشم به جهان گشود. وی ۲۸ سالگی با فروختن کسب و کار Zip2 به شرکت کامپک (Compaq) به ثروت میلیونی رسید. elon musk در ۱۹۹۹ شرکت X.com را تأسیس کرد و سال ۲۰۰۲ Space X را راه اندازی کرد. سال ۲۰۰۳ نیز موفق شد مدیرعامل تسلا موتورز شود. در سال ۲۰۱۲ او اولین فضاپیمای تجاری را به ایستگاه بین‌الملی فضایی ارسال کرد. او انسان جاه طلبی است که در حوزه های گوناگون فعالیت دارد.

ایلان ماسک شدن چگونه بود

elon musk در پرتوریای آفریقای جنوبی متولد شد و ایام کودکی و نوجوانی خود را در این شهر گذراند. ایلان در ۱۰ سالگی یک کتمپیوتر داشت و وقتی ۱۲ ساله شد موفق به ساخت اولین بازی کامپیوتری خود شد. نام این بازی، بلستر (‌Blaster) است. مجله‌ی PC and Office Technology‌ این بازی را با ۵۰۰ دلار از او خریداری نمود.

ایلان در ۱۹ سالگی، جهت ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت کرد. بعد از دو سال که در دانشگاه کویینز درس خواند، در سال ۱۹۹۱ این دانشگاه را ترک کرد و به دانشگاه پنسیلوانیا رفت و آن دانشگاه، در رشته‌های کسب‌وکار و فیزیک، دو مدرک لیسانس دریافت نمود. سپس جهت ادامه تحصیل در دکترای رشته‌ی فیزیک انرژی به دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا رفت ولی آنجا را نیز رها نمود.

زندگی نامه ایلان ماسک
زندگی نامه ایلان ماسک

اولین گام ایلان ماسک در جهت مؤفقیت

ایلان ماسک در سال ۱۹۹۹، شرکت «کامپک» (Compaq)، شرکت Zip2 را با ۳۰۷ میلیون دلار  و ۳۴ میلیون دلار سهام خریداری نمود.  elon musk، از این معامله، ۲۲ میلیون دلار کسب کرد. اما این قدم اول ایلان ماسک بود و در ادامه راه مؤفقیت های زیادی کسب کرد.

elon musk در ۱۹۹۹، شرکت X.Com را راه اندازی کرد. این شرکت در حوزه های مالی آنلاین خدماتی انجام میداد. سال بعد، این شرکت با «کانفینیتی» (Confinity) ترکیب شد  و «پی‌پال» (PayPal) بوجود آمد. سال ۲۰۰۲ صاحب فروشگاه اینترنتی eBay شرکت PayPal‌ را با ۱٫۵ میلیارد دلار شد. در آن زمان ۱۱ درصد سهام PayPal به ایلان ماسک متعلق بود.

رویای تسخیر فضا

سال ۲۰۰۲، elon musk به سراغ فضا رفت و SpaceX را راه اندازی نمود. او می‌خواست سفرهای فضایی را به فازجدیدی وارد کند. ایلان در سال ۲۰۰۸ مورد اعتماد ناسا نیز میشود.  ناسا قراردادی با SpaceX  نوشت که طبق آن این شرکت جابه جایی محموله به ایستگاه بین‌المللی فضایی را برعهده دارد.

سال برای ۲۰۱۲ ماسک و اسپیس ایکس بسیار سال مهمی بود.  در این سال توانستند موشک فالکن ۹ (Falcon 9) را با ۱۰۰۰ پاوند محموله به ایستگاه بین‌المللی فضایی SpaceX ارسال کند. درواقع اولین شرکت خصوصی بود که قادر بود این کار را انجام دهد. سال ۲۰۱۳  نیز مؤفقیت دیگری نصیب این شرکت شد و توانست به‌ واسطه  فالکن ۹، ماهواره ‌ای را به مدار ماهواره ‌های زمین‌ بثابت بفرستد. درواقع همان مداری است که در آن ماهواره ‌های تلویزیونی میروند.

سال ۲۰۱۵ هم فالکن ۹ ماهواره ‌‌ای به نام DSCOVR را روی مدار قرار داد. این ماهواره وظیفه داشت، اثر اشعه خورشید روی  شبکه‌‌ های برق و ارتباطات روی زمینرا بررسی کند.

ایلان ماسک و تسلا

تسلا موتورز،  از دیگر پروژه های elon musk بود که در سال ۲۰۰۳ راه اندازی شد. ایلان ماسک از مؤسسان اصلی این شرکت بود. او اکنون هم مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره‌ی تسلا موتورز است. تسلا موتورز بر طراحی و تولید خودروهای الکتریکی بسیار کم هزینه فعالیت دارد. سال ۲۰۰۸ این شرکت «رودستر» (Roadster) را معرفی نمود. خودرویی اسپورت که در ۳٫۷ ثانیه سرعت آن از صفر به ۹۷ کیلومتر بر ساعت می ‌رسد. این خودرو به طور کامل ‌برقی است و با یک بار شارژکردن تا ۳۹۳ کیلومتر مسافت را طی می‌ کند.

خرید توویتر توسط ایلان ماسک

چندی پیش در یک توییت elon musk کلمه توییتر را توییت نمود که حاشیه های زیادی ایجاد کرد و بعد از آن با خبر شدیم که توییتر توسط ایلان ماسک خریداری شد. با خرید توییتر توسط ایلان ماسک سهام شرکت تسلا در یک روز، 12 درصد معادل 126 میلیارد دلار، کاهش پیدا کرد. elon musk برای یک سهم توییتر 54.20 دلار پول نقد پرداخت میکند، پیشنهادی که از کمتر از دو هفته پیش بیان کرد و گفت آن را آخرین پیشنهاد است. مبلغ این قرارداد حدود 44 میلیارد دلار است.

بیشترین سؤال چالش برانگیز درباره این است که ایلان ماسک چه فردی را به عنوان مدیرعامل برمیگزیند. مدیرعامل فعلی یعنی «پاراگ آگراوال» مدتی کمی است که مدیریت این شبکه اجتماعی را برعهده دارد  و قبل از آن ، جک دورسی مدیرعامل این شرکت بود.

خرید توویتر توسط ایلان ماسک
خرید توویتر توسط ایلان ماسک

توییتر کامل توسط ایلان خریداری شد، ولی اطلاعی نداریم که  ماسک چه میزان می‌خواهد در مدیریت توییتر دخالتی انجام دهد. اکنون ایلان ثروتمندترین فرد جهان است، ارزشمندترین خودروساز جهان با 1 تریلیون دلار، اسپیس ایکس با ارزش حدود 100 میلیارد دلار و استارتاپ‌های نورالینک و بورینگ کمپانی را در اختیار دارد. آیا حالا فرصتی برای مدیریت توییتر پیدا میکند؟

ایلان ماسک و کوکاکولا

ایلان ماسک کوکاکولا و مک‌دونالد را خریداری میکند؟

elon musk که اکنون صاحب توییتر است، بیان کرد: بعد از توییتر میخواهم کوکاکولا و مک دونالد را نیز خریداری کنم.

هنوز دو روز از خرید توییتر توسط پروتمندترین فرد جهان نگذشته بود، که  چهارشنبه شب در توییتی به خرید شرکت نوشابه سازی کوکا کولا اشاره نمود. حالا معلوم نیست این صحبت elon musk جدی است یا شوخی بوده است.

 

ایلان ماسک و کوکاکولا
ایلان ماسک و کوکاکولا

دادگاه جانی دپ و همسر سابقش امبر هرد در این روزها به یک از خبرسازترین و پرحاشیه ترین اخبار روز شده و مردم دنیا هر روز اخبار این دادگاه را پیگیری میکنند.

عده ای می گویند elon musk و جیمز فرانکو، افرادی بودند که امبر هرد هنگامی که جانی دپ جهت فیلمبرداری سفر میکرد، با آن ‌ها ارتباط داشت و به همسرش خیانت کرد. آن ها قرار بود که به عنوان شاهد در دادگاه به نفع امبرهرد حضور داشته باشند، که از حضور در دادگاه منصرف شدند و این خبر حاشیه هایی نیز به همراه داشت.

این دو نفر میخواستند شهادت دهند که زخم های صورت امبر هرد به دلیل حمله همسرش جانی دپ است  و با توجه به اخبار جدید و احتمال بیشتر پیروزی جانی دپ در دادگاه، از شهادت دادن منصرف شدند.

ایلان ماسک  و امبر هرد
ایلان ماسک  و امبر هرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا