آموزش

دوج کوین چیست؟

دوج کوین یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم است.
دوج کوین در ابتدا حداقل تا حدی به عنوان یک شوخی ساده برای علاقه مندان به ارزهای دیجیتال ایجاد شد و نام خود را از یک میم محبوب گرفته بود. علیرغم این داستان منشأ غیرعادی، محبوبیت آن در سال 2021 افزایش یافت. در زمان نگارش دوج کوین به یازدهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار تبدیل شده است. با کریپتوفارس همراه باشید تا در مورد این ارز محبوب بیشتر بدانید.

دوج کوین

 دوج کوین چیست؟

مهندسان نرم افزار بیلی مارکوس و جکسون پالمر در اواخر سال 2013، دوج کوین را ایجاد کردند.
پالمر لوگوی این ارز دیجیتال را با استفاده از یک میم رایج در آن زمان که عمداً کلمه اشتباه «doge» را برای توصیف سگ شیبا اینو نشان می‌داد، علامت‌گذاری کرد.

امروزه دوج کوین دیگر شوخی نیست، زیرا ارزش آن افزایش یافته و در سال 2021 بیش از 5000 درصد افزایش یافته است. از جمله تقویت‌کننده‌های آن، مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، است که دوج کوین را ارز دیجیتال مورد علاقه خود نامیده است. ماسک همچنین دوج‌کوین را «کریپتوی مردم» نامید و قول داد که یک توکن فیزیکی دوج‌کوین را در کره ماه بکارد.

دوج کوین چگونه کار می‌کند؟

دوج کوین یک ارز دیجیتال است که مانند بیت کوین و اتریوم بر روی فناوری بلاک چین کار می کند. بلاک چین یک دفتر کل دیجیتال توزیع شده و امن است که تمام تراکنش های انجام شده با استفاده از یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را ذخیره می کند.

همه دارندگان یک نسخه یکسان از دفتر کل بلاک چین دوج کوین را حمل می کنند که به طور مکرر با تمام تراکنش های جدید در ارز دیجیتال به روز می شود. مانند سایر ارزهای دیجیتال، شبکه بلاک چین دوج کوین از رمزنگاری برای ایمن نگه داشتن تمام تراکنش ها استفاده می کند.

ماینرها (استخراج کنندگان) از رایانه‌ها برای حل معادلات پیچیده ریاضی برای پردازش تراکنش‌ها و ثبت آن‌ها در بلاک چین دوج کوین استفاده می‌کنند سیستمی که اصطلاحاً «اثبات کار» نامیده می‌شود. در ازای پردازش تراکنش ها و پشتیبانی از دفتر کل بلاک چین، ماینرها دوج کوین اضافی کسب می کنند که سپس می توانند آن را نگه دارند یا در بازار آزاد بفروشند.

دوج کوین ممکن است برای پرداخت ها و خریدها استفاده شود، اما ذخیره ارزش چندان موثری نیست. این عمدتاً به این دلیل است که هیچ سقف مادام العمری برای تعداد دوج کوین هایی که ممکن است توسط ماینینگ ایجاد شوند وجود ندارد. به این معنی که این ارز دیجیتال از نظر طراحی بسیار تورمی است. بلاک چین با ایجاد میلیون‌ها دوج کوین جدید هر روز به استخراج‌کنندگان برای کارشان پاداش می‌دهد، که باعث می‌شود در طول زمان افزایش قیمت‌های سوداگرانه در دوج کوین بسیار چالش برانگیز باشد.

دوج کوین

دوج کوین در مقابل بیت کوین

دوج کوین در مقایسه با بیت کوین چند تفاوت قابل توجه دارد.
اول، برای استخراج‌کنندگان سریع‌تر و آسان‌تر است که معادلات ریاضی را تکمیل کنند و تراکنش‌ها را ثبت کنند، که باعث می‌شود دوج کوین برای پردازش پرداخت‌ها تا حدودی کارآمدتر شود.

گری دی وال، رئیس گروه بازارهای مالی و مقررات کاتن، می گوید: «جایی که فرآیند تصویب بلاک های جدید در بلاک چین بیت کوین 10 دقیقه طول می کشد، در بلاک چین دوج کوین تنها یک دقیقه طول می کشد.

تفاوت مهم دیگر عدم وجود محدودیت مادام العمر در تعداد Dogecoin هایی است که می توان ایجاد کرد، همانطور که در بالا اشاره کردیم. سقف مادام العمر 21 میلیون بیت کوین وجود دارد که حداکثر تعداد ممکن سکه هایی را که می توان ایجاد کرد محدود می کند. این به این معنی است که ماینرها مجبور می شوند در طول زمان برای به دست آوردن بیت کوین جدید سخت تر و طولانی تر کار کنند و تا حدی به تضمین توانایی بیت کوین برای نگهداری و رشد ارزش خود در طول زمان کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا