اخبار رمز ارز

درآمد 350 میلیون دلاری از توکن های هواداری باشگاه های فوتبال

طرفداران بزرگترین باشگاه های فوتبال جهان بیش از 350 میلیون دلار برای توکن های هواداری هزینه کرده اند
به گزارش بی‌بی‌سی، بزرگترین باشگاه‌های فوتبال جهان از طریق توکن‌های هواداران درآمد زیادی کسب کرده‌اند.
بی بی سی گفت: “تحلیل انجام شده توسط بی بی سی نیوز تخمین می زند که بیش از 260 میلیون پوند (350 میلیون دلار) برای ارزهای مجازی هزینه شده است.”
طبق یافته‌های بی‌بی‌سی، 24 باشگاه در چندین لیگ اروپایی راه‌اندازی شده اند یا در حال بررسی راه‌اندازی توکن‌های هوادار هستند. هشت مورد از این باشگاه‌ها در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کنند که به عقیده بسیاری معتبرترین لیگ فوتبال در جهان است.
اکثر باشگاه‌های تجزیه و تحلیل شده ، اکنون در زمینه ارائه توکن‌های هوادار هستند که اساساً ارزهای رمزنگاری شده مخصوص هر باشگاه هستند.
با این حال، بعضی باشگاه ها نیز مانند منچستر سیتی NFT می فروشند.
Socios شرکتی که بستری را برای فروش اولیه و تجارت این ارزهای دیجیتال سفارشی فراهم می کند ، در روندی جدید قرار گرفته است.
گزارش شده است که Socios به بی بی سی گفته است که تا به امروز بین 270 تا 300 میلیون دلار کوین فروخته است ( بدون اینکه بیان کند چقدر پول مستقیماً به خود باشگاه ها می رود).
بی‌بی‌سی همچنین دریافت که لاتزیو، منچسترسیتی، پورتو و سانتوس بیشترین فروش را داشته‌اند. با این حال، توکن‌های وابسته به منچسترسیتی و لاتزیو نیز از زمان عرضه‌شان بیشترین کاهش ارزش را داشته‌اند.
بسیاری از هواداران فوتبال نگرانی هایی را در مورد این توکن های هواداری مطرح کرده اند.
سو واتسون، ازهواداران وستهام می گوید: “دانش من از بازار کریپتو کم است، و من احتمالا نماینده تعداد زیادی از هواداران معمولی فوتبال هستم که در بازار کریپتو معامله گر نیستند.”
مارتین کالادین، نویسنده فوتبال، می‌گوید: “بعضی از مردم از این طریق پول زیادی به دست خواهند آورد، اما تقریباً مطمئناً آن‌ها نمی‌توانند یک هوادار معمولی فوتبال در خیابان باشند.”
صرف نظر از اینکه برخی از طرفداران فوتبال چه احساسی دارند، افزایش توکن های طرفداران بخشی از روند گسترده تر بین رمزنگاری و ورزش است.
NFTها و بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال، خانه‌ای در ورزش پیدا کرده‌اند، که با آغوش باز برخی از بزرگ‌ترین ستاره‌های ایالات متحده، از جمله تام برادی، راب گرونکوفسکی، و استف کوری تقویت شده است.

همچنین بخوانید:   XDC بیشترین سود را در این هفته به دست آورد

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا