آموزش

10 پلتفرم برتر توکنیزه کردن دارایی در سال 2022

آیا سوالاتی مانند توکنیزه کردن دارایی چیست و پلتفرم برتر برای توکنیزه کردن دارایی چیست ذهنتان را مشغول کرده است؟ اگر بله، به مقاله درستی برای یافتن پاسخ سوالاتتان آمده‌اید.

بسیاری از روندهای جدید در تحولات نوآورانه بلاک چین در سال های اخیر تکامل یافته‌اند. پس از ورود بلاک چین، جهان شاهد تغییرات گسترده‌ای در چشم انداز مالی و فنی بوده است. یکی از ترندهای قابل توجهی که در زمان های اخیر در دنیای بلاک چین پدیدار شده است، توکنیزه کردن دارایی ها است.

توکنیزه کردن دارایی ها یک رویکرد نوآورانه در استفاده از فناوری بلاک چین برای تبدیل دارایی ها به اوراق بهادار است. تقاضای روبه‌رشد برای یافتن پلتفرم برتر توکننیزه کردن دارایی، گواه روشنی بر محبوبیت آن است. برخی از پلتفرم‌های معروف توکنیزه کردن دارایی که امروزه می‌توانید پیدا کنید، کدامند؟ توکنیزه کردن دارایی چیست؟ بیایید سعی کنیم پاسخ این سوالات را در مطلب زیر پیدا کنیم.

توکنیزه کردن دارایی چیست؟

پلتفرم توکنیزه کردن دارایی

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در حال حاضر در ذهن شماست، می‌تواند تعریف توکنیزه کردن دارایی باشد. شما نمی توانید بدون اینکه بفهمید توکنیزه کردن دارایی چیست به دنبال بهترین پلتفرم این کار بگردید. توکنیزه کردن دارایی اساساً فرآیندی است که در آن دارایی‌های واقعی قابل معامله در یک شبکه بلاک چین به عنوان توکن نمایش پیدا می‌کنند. چنین انواعی از توکن‌ها، که به عنوان «توکن‌های امنیتی» نیز شناخته می‌شوند، از طریق یک پیشنهاد توکن امنیتی یا STO، نوعی از عرضه اولیه کوین، تولید می‌شوند. توکن های امنیتی می توانند نشان دهنده ابزارهای مالی، دارایی های مشهود و مالکیت معنوی باشند.

توکن‌سازی دارایی‌ها مزایای تسویه سریع‌تر، بهبود نقدینگی، بهبود مدیریت ریسک و کاهش هزینه‌ها را ارائه می‌دهد. جالب توجه است که توکن‌سازی دارایی‌ها فرصت‌هایی را برای توکن‌سازی دارایی‌های غیر نقدشونده یا اوراق بهادار خصوصی باز کرده است. نمایش دارایی‌های دنیای واقعی در شبکه‌های بلاک چین به‌عنوان توکن‌های دیجیتال به یک روند محبوب تبدیل شده است، در نتیجه منجر به گسترش پیوسته فهرست پلت‌فرم توکن‌سازی دارایی می‌شود. شرکت‌ها در تلاش هستند تا زمینه‌های جدیدی را در پیشرفت‌های جدید با توکن‌سازی دارایی کشف کنند. بنابراین، می‌توانید بسیاری از پلتفرم‌های توکن‌سازی دارایی را پیدا کنید که بر روی آخرین روند در فضای بلاک چین سرمایه‌گذاری می‌کنند.

پلتفرم توکنیزه کردن دارایی چیست؟

سوال مهم بعدی برای هر فردی که به دنبال محبوب ترین پلتفرم توکنیزه کردن دارایی است، تعریف پلتفرم توکنیزه کردن دارایی است. هنگامی که اصول توکنیزه کردن را درک کنید، هیچ چیز مبهمی در مورد پلتفرم آن وجود ندارد. پلت فرم توکنیزه کردن دارایی اساساً درگاهی برای تبدیل دارایی های دنیای واقعی به توکن های دیجیتال است.

از نظر فنی، پلتفرم های توکن ساز به عنوان سرویس یا TaaS شناخته می شوند. بهترین پلتفرم توکنیزه کردن دارایی می تواند به شما کمک کند تقریباً هر نوع دارایی در دنیای واقعی را توکن کنید. سرمایه گذاران سازمانی و همچنین موسسات مالی از پلتفرم های توکنیزه کردن دارایی برای نظارت و مدیریت سرمایه گذاری های خود بدون هیچ واسطه ای استفاده می کنند. بنابراین، پلتفرم‌های توکنیزه کردن دارایی چگونه می‌توانند این قابلیت‌ها را ارائه دهند؟ پاسخ در درک نحوه عملکرد پلتفرم های توکنیزه کردن دارایی می باشد.

اگر می‌خواهید بهترین پلتفرم توکنیزه کردن دارایی را انتخاب کنید، باید تصویر واضحی از کار آنها داشته باشید. در اینجا مراحل مهم در کار پلتفرم‌های توکنیزه کردن دارایی آمده است.

ابتدا سرمایه گذاران باید دارایی موردنظر برای توکنیزه کردن انتخاب کنند. مرحله دوم در توکنیزه کردن دارایی شامل ارزیابی و قیمت گذاری دارایی در کنار شناسایی مقررات و حوزه های قضایی مناسب است. در مرحله سوم، پلتفرم توکنیزه کردن دارایی از فناوری خود برای توکن‌سازی دارایی برای ایجاد توکن‌های منطبق با قانون استفاده می‌کند.

پلت فرم توکنیزه کردن دارایی، داشبورد مدیریت صندوق سرمایه گذار یا صادرکننده را ارائه می دهد. داشبورد شامل ویژگی هایی برای تأیید سرمایه گذار، جمع آوری سرمایه، KYC، حق رای سرمایه گذار و AML است.

اکنون، پلتفرم توکن‌سازی دارایی، پیشنهاد دارایی توکن‌شده یا TAO را برای سرمایه‌گذاران برای خرید پیشنهاد توکن صادر می‌کند. ادغام قراردادهای هوشمند در فرآیند تبدیل دارایی به توکن، ارزش بهتری را در اتوماسیون منطبق با مقررات ارائه می دهد. علاوه بر این، قراردادهای هوشمند نیز، نیاز به واسطه را از بین می برد.

در نهایت، این توکن در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود، جایی که سرمایه‌گذاران می‌توانند توکن‌ها را در بازار ثانویه معامله کنند.

برترین پلتفرم های توکنیزه کردن دارایی

با درک واضحی از اصول اولیه توکنیزه کردن دارایی و عملکرد پلتفرم های تبدیل دارایی به توکن، ممکن است مشتاق باشید که بهترین پلت فرم این کار در بازار را کشف کنید. در اینجا مروری بر برخی از نام‌های برتر در میان پلتفرم‌های توکن‌سازی دارایی آمده است.

tZERO

مهمترین مورد در فهرست پلتفرم توکنیزه کردن دارایی، tZERO با بودجه چشمگیر 330 میلیون دلار است. این پلتفرم، توکنیزه کردن را با مزایای کیف پول ارزهای دیجیتال ارائه می دهد. کاربران می توانند از مزایای یک بازار برای تجارت اوراق بهادار دیجیتال خصوصی استفاده کنند. جالب اینجاست که tZERO یکی از اولین موردها در بازی توکن‌سازی دارایی بود. این پلتفرم از حمایت Overstock، یک شرکت سهامی عام برخوردار است، و در نتیجه اعتبار tZERO را برای توکن‌سازی دارایی بالا می‌برد.

tZERO یک راه حل سفارشی برای کمک به صادرکنندگان در توکنیزه کردن آسان تر اوراق بهادارشان ارائه می دهد. علاوه بر این، صادرکنندگان همچنین می توانند توکن ها را در tZERO ATS یا سیستم معاملاتی جایگزین بیاورند. سرمایه گذاران می توانند توکن ها را در tZERO ATS خریداری یا بفروشند. مورد قابل توجه استفاده از tZERO، که آن را به محبوب ترین پلت فرم توکنیزه کردن دارایی تبدیل کرد، برای Aspen Digital است. اوراق بهادار Aspen Digital در سال 2020 معاملات خود را در tZERO ATS با نمایندگی سهم در سهام St. Regis Aspen Report آغاز کرد.

ADDX

مورد بعدی، ADDX  می باشد. ADDX که مستقر در سنگاپور است، پشتیبانی کافی را از شرکت‌ها در افزایش سرمایه با امکان تولید اوراق بهادار دیجیتال، ارائه می‌کند. شرکت‌ها برای بهره‌گیری از مزایای توکن‌سازی دارایی در پلتفرم، باید فرآیند بررسی دقیق ADDX را پشت سر بگذارند. بازار ADDX یک پلتفرم امیدوارکننده برای ارائه اوراق بهادار دیجیتال برای طیف متنوعی از سرمایه گذاران می باشد.

یکی از مهم ترین نکات برجسته ADDX، تمرکز بر بررسی دقیق است. ADDX مشارکت سرمایه گذاران معتبر را فقط در پلت فرم تضمین می کند. با این حال، ADDX امکان انعطاف پذیری را برای تجارت اوراق بهادار دیجیتال از صندوق های تامینی و سهام خصوصی فراهم می کند.

Bitbond

شهرت Bitbond به عنوان یکی از ورودی‌های قابل اعتماد در میان پلتفرم‌های توکنیزه کردن دارایی غیرقابل انکار است. از سال 2013، این یک پلتفرم برتر توکنیزه کردن دارایی با سابقه فعالیت چشمگیر در فضای تبدیل دارایی به توکن بوده است. باید توجه داشت که پایگاه مشتریان Bitbond شامل بانک ها، اپراتورهای صندوق و همچنین صادرکنندگان می شود.

طبق ادعای Bitbond، بانک‌ها از راه حل سفید خود برای ساده‌سازی فرآیند انتشار اوراق قرضه استفاده می‌کنند. راه حل برچسب سفید Bitbond کاهش قابل توجهی در هزینه های کلی ارائه می دهد و در نتیجه مزیت رقابتی بهتری را برای مشتریان خود تضمین می کند. جالب اینجاست که Bitbond یکی از عوامل محرک برای معرفی اولین STO آلمان در سال 2019 بود. این پلتفرم به توکن کردن اوراق قرضه کمک کرد و به سرمایه گذاران امکان دیده شدن از طریق خرید Bitbond Token را داد.

Tokensoft

Tokensoft فناوری مورد نیاز برای صدور دارایی‌های دیجیتال در شبکه بلاک چین مورد نظر شما را فراهم می کند. Tokensoft دارای مشتریانی است که شامل بانک های سرمایه گذاری، استارت آپ ها، شرکت ها و صندوق ها می شود. علاوه بر این، پلتفرم توکن‌سازی را نیز ارائه می‌کند که به کاربران در شکل گیری نیازهای انطباق کمک می‌کند. کاربران می توانند از این مزیت برای دارایی های دیجیتال و همچنین اوراق بهادار دیجیتال بهره مند شوند.

اخیراً، Tokensoft با همکاری Anchorage و Arca Labs، اولین امنیت ثبت شده توسط SEC در بلاک چین را با موفقیت معرفی کرده است. این صندوق شامل خزانه‌داری‌های ایالات متحده و معاملات به شکل توکن‌های ArCoin موجود در بلاک چین اتریوم است.

Securrency

در نظر گرفتن Securrency به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم توکن‌سازی دارایی ، زمانی که توانایی‌های آن را درک کنید، اغراق‌آمیز نیست. Securrencyابزارهای مبتنی بر بلاک چین را برای واسطه های معاملات ، صادرکنندگان و همچنین ATS یا اپراتورهای سیستم معاملاتی جایگزین ارائه می دهد. ابزارهای موجود در Securrency به کاربران در صدور، نگهداری و تجارت اوراق بهادار توکن شده با انعطاف پذیری کمک می کند. این پلتفرم توکنیزه کردن دارایی،  دو استاندارد توکن متمایز مانند CAT-20 و CAT-721 را توسعه داده است.

با کمک استانداردهای unique token ، پلتفرم توکنیزه کردن دارایی مزیت سازگاری با پلتفرم های مختلف بلاک چین را ارائه می دهد. در نتیجه، Securrency به راحتی بهترین پلتفرم توکنیزه کردن دارایی برای سطوح افزایش یافته نقدینگی است. لازم نیست نگران محدودیت های یک ledger  خاص باشید، زیرا می توانید اوراق بهادار دیجیتالی شده را از طریق Securrency در شبکه های مختلف بلاکچین سازگار معامله کنید.

ConsenSys Codefi

نمی‌توان از نام ConsenSys Codefi در جستجوی پلتفرم برتر توکنیزه کردن دارایی، به ویژه با توجه به عملکرد خوبی که داشته گذشت. ConsenSys Codefi مجموعه ای جامع از برنامه های بلاک چین را ارائه می دهد که برای مشتریان سازمانی طراحی شده است. Codefi Assets که تنها به توکنیزه کردن دارایی در کنار مدیریت دارایی‌های دیجیتال اختصاص دارد، استانداردهای انعطاف‌پذیری در توکن کردن دارایی را بازتعریف می‌کند.

با استفاده از اتریوم، ConsenSys ظاهراً بیش از 1 میلیارد دلار در پروژه های توکن سازی، راه اندازی ها و دارایی های دیجیتال جمع آوری کرده است. یکی دیگر از نکات جالب توجه ConsenSys Codefi مشارکت جامعه بزرگی از توسعه دهندگان است. در عین حال، این پلتفرم نیازهای توکنیزه کردن دارایی بسیاری از شرکت های جهانی را نیز پوشش می دهد. با پشتیبانیِ ConsenSys، ConsenSys Codefi می تواند به راحتی به بهترین پلتفرم این حوزه تبدیل شود.

Tokeny Solutions

افرادی که به دنبال محبوب ترین پلتفرم توکنیزه کردن دارایی هستند ممکن است با راهکارهای Tokeny نیز مواجه شوند. پلتفرم T-REX Tokeny Solutions ارزش زیادی را برای توکن کردن دارایی ارائه می دهد. عملکردهای انحصاری برای صدور، مدیریت و انتقال توکن های امنیتی ارائه می دهد. جالب اینجاست که این پلتفرم برای سرمایه گذاران و همچنین صادرکنندگان مناسب است و زمینه های مناسبی برای ارتباط بین آنها فراهم می کند.

سایر قابلیت‌های قابل توجه موجود در پلتفرم‌های T-REX، مانند ورود سرمایه‌گذار، گزارش‌گیری و فرآیند بازیابی توکن، آن را جالب می‌کند. در بالای آن، شما همچنین می توانید عملکردهایی برای اجرای انطباق با پلت فرم T-REX پیدا کنید. Tokeny Solutions همچنین سزاوار توجه ویژه در لیست پلتفرم‌های توکنیزه کردن دارایی برای سیستم هویت مبتنی بر بلاک چین است که به نام ONCHAINID شناخته می شود. سیستم هویت شناسایی آسان تر سرمایه گذاران و موسسات را تسهیل می کند.

Securitize

در جستجوی برترین پلتفرم توکن کردن دارایی به Securitize می رسیم. Securitize  یک پلت فرم سرتاسری end-to-end  را برای فعال کردن جمع آوری کمک ها ارائه می دهد. Securitize  پلتفرم پشتیبانی جامعی را برای تمام مراحل فرآیند، از صدور اولیه تا ترید در بازار ، ارائه می‌کند. می توانید انواع مختلفی از برنامه ها را در Securitize برای افزایش سرمایه بیابید، مانند Reg. D، Reg. D + Reg. S و Mini-IPO.

کسب و کارها می توانند پس از فرآیند صدور، فهرستی را در بازارهای اوراق بهادار پیدا کنند. بازارهای Securitize به شما یک بازار اولیه و همچنین انعطاف پذیری برای معاملات ثانویه می دهد. سرمایه گذاران به راحتی می توانند اوراق بهادار دیجیتالی تازه تولید شده را خریداری و بفروشند. مهمتر از همه،Securitize به راحتی محبوب ترین پلتفرم توکنیزه کردن دارایی با اعتبار SEC و FINRA است.

Polymath

یکی دیگر از موارد برجسته در میان بهترین پلتفرم ها برای توکن کردن دارایی، Polymath است. این پلتفرم بر توسعه، صدور و مدیریت توکن های دیجیتال در شبکه بلاک چین تمرکز دارد. قابل توجه ترین نکته در مورد Polymath این است که استاندارد توکن ERC-1400 را معرفی کرده است که از آن به عنوان “استاندارد توکن امنیتی” یاد می شود. با چنین استاندارد توکن منحصر به فردی، Polymath یک رویکرد استاندارد برای ایجاد، تجارت و مدیریت توکن های امنیتی ارائه کرده است.

به عنوان بهترین پلتفرم توکنیزه کردن دارایی، Polymath پایه و اساس ایجاد بیش از 200 توکن را ارائه کرده است. اکنون، Polymath در حال کار بر روی معرفی یک بلاک چین خاص، Polymesh، برای تجارت توکن های امنیتی است.

Harbor

آخرین مورد در میان گزینه های مختلف در فهرست پلتفرم های توکنیزه کردن دارایی، Harbor می باشد که یک پلت فرم سرمایه گذاری دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است. Harbor به عنوان یک پلت فرم سرمایه گذاری امیدوارکننده برای دارایی های جایگزین و حفظ مبادلات، سوابق و همچنین مالکیت اوراق بهادار خصوصی عمل می کند. Harbor به عنوان ابزاری مؤثر برای ساده‌سازی پذیرش پردازش و اشتراک در کنار گشودن جایگزین‌های جدید برای نقدینگی عمل می‌کند. این پلتفرم به سرعت در بین پلتفرم های برتر توکن کردن دارایی با سهولت استفاده، رشد زیادی کرده است.

سخن آخر

همانطور که به وضوح متوجه شدید، گزینه های زیادی وجود دارد که ممکن است در جستجوی بهترین پلتفرم توکنیزه کردن دارایی با آنها روبرو شوید. روند تبدیل دارایی‌های دنیای واقعی به توکن‌های دیجیتال پس از اینکه بلاک چین به رسمیت شناخته شد، شروع به رشد کرد. سرمایه گذاران و موسسات در حال پی بردن به مزایای ارزش انحصاری شفافیت، دسترسی و رها شدن از واسطه ها در مدیریت دارایی های خود هستند. با این حال، توکن کردن دارایی چیزی نیست که شما آن را ساده بگیرید. درباره توکنیزه کردن و نحوه انتخاب پلتفرم ایده آل برای نیازهای خود بیشتر بیاموزید.

جهت خواندن خبر اصلی اینجا را کلیک نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا