اخبار رمز ارز

تورم بیت کوین اکنون 3 برابر کمتر از تورم دلار آمریکا است

موقعیت بیت کوین در بازارهای مالی بین ذخیره ارزش و پوشش تورم تغییر کرده است، اما وضعیت کاهش تورم دارایی در مقایسه با دلار ایالات متحده در حال شکل گیری است. با توجه به اینکه 90 درصد بیت کوین موجود در حال حاضر عرضه شده است، تورم این ارز دیجیتال به پایین ترین حد خود یعنی 1.8 درصد رسیده است.

تورم ایالات متحده به افزایش سرسام آور ادامه داده و به 6.8 درصد در سال 2021 رسیده است که بالاترین ارزش از سال 1982 است. بنابراین، طبق آخرین داده های ارائه شده توسط CoinMetrics، در مقایسه، بیت کوین به عنوان یک برنده آشکار با حدود 3.7 نرخ تورم کمتر شناخته می شود.

چرا بیت کوین بر تورم دلار آمریکا غلبه می کند؟

علاوه بر این، ماهیت نصف شدن بیت کوین به این معنی است که تورم دارایی احتمالاً بیشتر کاهش خواهد یافت. نصف شدن بیت کوین منجر به صدور دارایی از طریق پاداش های بلوکی می شود که به نصف کاهش می یابد و رویداد بعدی مطابق با ابزار ساعت بیت کوین برای ماه می 2024 تعیین می شود.

در این راستا، بیت کوین به وضوح وضعیت خود را به عنوان یک محافظ تورم نشان می دهد و پیش بینی می شود که نرخ تورم ایالات متحده در سال 2022 افزایش یابد.

شایان ذکر است که بیت کوین به عنوان یک ارز ضد تورم با عرضه ثابت کل 21 میلیون بیت کوین ایجاد شد. از سوی دیگر، دلار آمریکا، مانند هر ارز فیات دیگری، عرضه ثابتی ندارد و فدرال رزرو در سال 2021 برای تامین مالی بسته‌های محرک این موسسه در پاسخ به اثرات اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا، به چاپ بیشتر متوسل شد.

بین ژانویه 2020 تا نوامبر 2021، چهار بانک مرکزی بزرگ، از جمله فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا، بانک ژاپن و بانک انگلستان، برنامه های تسهیل کمی خود را در مجموع 9 تریلیون دلار افزایش دادند. قابل ذکر است، این حرکت به عنوان محرک اصلی برای ارقام بالای تورم ذکر شده است.

در نتیجه، ادامه چاپ پول در برخی از بخش ها به عنوان محرک رشد ارزش بیت کوین در نظر گرفته می شود.

بیت کوین همچنین توانسته است ارقام تورم خود را پایین نگه دارد، زیرا این بحث وجود دارد که توانایی این دارایی برای دور زدن بسیاری از ریسک های سیاسی و اقتصادی مرتبط با دلار آمریکا، آن را به گزینه بهتری تبدیل می کند.

به دلیل سهولت دسترسی، بیت کوین به عنوان کاربردی ترین و ساده ترین راه برای سرمایه گذاران برای تنوع بخشیدن به پرتفولیوی خود در حال ظهور است. این ارز دیجیتال را می توان یک طبقه دارایی بین المللی در نظر گرفت که منعکس کننده تقاضای جهانی است.

سایر پوشش های تورمی در کریپتوهای در حال ظهور

به طور کلی، با انتظار کاهش بیشتر تورم بیت کوین در آینده، شایان ذکر است که سایر پوشش های تورمی در فضای کریپتو به ظهور ادامه می دهند. با این حال، به نظر می‌رسد که موفقیت بیت‌کوین بر دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده پیشی گرفته است.

پتانسیل بیت کوین برای برجسته شدن به عنوان یک محافظ تورم نیز تا حدی به کاهش اعتماد به سیستم پولی سنتی تبدیل شده است. سرمایه گذاران به طور فزاینده ای به سیستم مالی غیرمتمرکز وعده داده شده توسط بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال امیدوار هستند.

جالب اینجاست که در حال حاضر درخواست هایی برای سیستم مالی سنتی وجود دارد که از فناوری کریپتو استفاده کند تا تورم سرسام آور را مهار کند. همانطور که قبلاً توسط Finbold گزارش شده بود، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا معتقد است که توانایی چاپ آزادانه پول توسط دولت یک خطاست که ارزهای دیجیتال می توانند آن را اصلاح کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا