بلاک چین

5 ترند بلاک چین در سال 2022 که باید بشناسید!

بلاک چین در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین موضوعات علاقه‌مندان به تکنولوژی است. بلاک چین یک نوع پایگاه‌داده رمزگذاری شده است که می‌تواند مسائل مربوط به امنیت و اعتماد آنلاین را حل کند. در حالی که بسیاری از مردم بلاک چین را با ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین مرتبط می‌دانند، اما این فناوری کاربردهای بسیار دیگری در مدیریت زنجیره تامین، حفاظت در برابر سرقت هویت، حمل‌ونقل و اجرای قراردادهای هوشمند دیجیتال دارد. بنابراین، بسیاری از دوست‌داران تکنولوژی به دنبال یافتن ترندهای برتر بلاک چین در سال آینده هستند. 

موارد استفاده جدید از بلاک چین چه خواهد بود؟ آیا در سال 2022 با پیشرفت تکنولوژی برای آینده بلاک چین مواجه خواهیم شد؟ در مطلب زیر با بررسی ترندهای بلاک چین برتر در سال 2022، پاسخ‌های مطمئنی برای این سؤالات ارائه خواهیم داد.

وضعیت موجود بلاک چین

برای بررسی ترندهای بلاک چین در سال 2022، بهتر است از مروری بر آمارهای پیش بینی شده بلاک چین شروع کنیم:

  • بر اساس مبلغ هزینه شده شش ماهه بلاک چین در سراسر جهان که توسط شرکت International Data در سال 2019 منتشر شد، هزینه جهانی سالانه راه حل های بلاک چین در سال 2022 به تقریباً 11.7 میلیارد دلار خواهد رسید.
  • شرکت‌ها به دنبال موارد استفاده جدید از بلاک چین با برنامه‌های کاربردی در بخش‌های مختلف از جمله خدمات درمانی، بازی و مدیریت هویت هستند.
  • با بیش از 70 میلیون کیف پول بلاک چین که در حال حاضر استفاده می‌شود، منطقی است که منتظر پیش‌بینی‌های مطلوبی از آینده بلاک چین باشیم.
  • در پیش‌بینی دوره بین سال‌های 2019 و 2025، بازار جهانی بلاک چین با CAGR بیش از 69 درصد رشد خواهد کرد.

به عنوان یکی از فناوری‌های پیشرو در سال 2021، فناوری بلاک چین با انتظارات زیادی وارد سال 2022 می‌شود. بیاید به این بپردازیم که صنعت بلاک چین در سال 2022 چگونه خواهد بود؟

برترین‌های ترند بلاک چین که در سال 2022 باید درنظر گرفت

بلاک چین چیزی فراتر از یک پایگاه برای ایجاد ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین است. در واقع، دامنه کاربردهای بلاک چین هر روز در حال گسترش است. مزیت انحصاری تبادل اطلاعات ایمن و شفاف با فناوری بلاک چین دلیل پذیرش آن در موارد استفاده مختلف است. با این حال، با ورود به سال جدید، تغییرات تازه‌ای در چشم انداز بلاک چین ایجاد می‌شود. آیا سال 2022 برای بلاک چین رشد به ارمغان خواهد آورد یا چالش های جدیدی را به همراه خواهد داشت؟

در اینجا در مورد برخی از ترندهای برتر که ممکن است تأثیر زیادی در دنیای بلاک چین در سال 2022 داشته باشند، خواهیم نوشت.

بلاک چین سازگار با محیط زیست

بلاک چین سازگار با محیط زیست

یکی از مهم‌ترین تهدیدها برای آینده درخشان بلاک چین، استفاده بی‌اندازه انرژی است. فناوری بلاک چین خطر افزایش مداوم سطح انتشار کربن را نیز به همراه دارد. مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، اعلام کرد که این شرکت بیت کوین را جهت پرداخت هزینه خودروهای تسلا در سال 2021 نمی پذیرد. بنابراین، ترند بلاک چین در سال 2022 تا حد زیادی بر معرفی یک بلاک چین سبزتر متمرکز خواهد شد. بسیاری از رویکردهای نوآورانه جدید مانند تعدیل کربن به عنوان پاسخ به چنین مشکلاتی در حال تکامل هستند. با این حال، تعدیل کربن در واقع اقدامی اصلاحی برای رخدادی است که از ابتدا نباید اتفاق می افتاد.

موضوع بلاک چین سازگار با محیط زیست در میان ترندهای بلاک چین در سال جاری، بیشتر بر روی مدل‌های شبکه بلاک چین با مصرف انرژی کم‌تر متمرکز خواهد بود. برای مثال، شبکه‌های بلاک چین ممکن است برای دستیابی به اجماع، از الگوریتم‌های اثبات کار به اثبات سهام تغییر کنند. یکی از بزرگترین شبکه های بلاک چین یعنی اتریوم، به احتمال زیاد در سال 2022 مدل اجماع اثبات سهام را اتخاذ خواهد کرد.

نمونه دیگری از حرکت به سوی شبکه‌های بلاک چین دوستدار محیط زیست، در صندوق تامینی Ark Invest با محوریت فناوری قابل مشاهده است. مدل‌های عملیاتی سبزتر بلاک چین‌ها مانند Ark Invest می‌تواند رشد بلاک چین را در آینده افزایش دهد. چگونه؟ مدل‌ها نشان می‌دهند که افزایش تقاضا برای انرژی می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری‌های بهبود یافته در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر برای عملیات بلاک‌چین شود.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی

بلاک چین - ارزهای دیجیتال بانک مرکزی

چند سال پیش، پذیرش بلاک چین و ارزهای دیجیتال کمی غیر واقعی به نظر می رسید. به‌علاوه، تصور اینکه کشوری ارزهای دیجیتال را به عنوان یک روش پرداخت معتبر بپذیرد، عملا بعید بود. السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را در سال 2021 به عنوان ارز قانونی پذیرفت. شرکت ها می‌توانند از بیت کوین برای پرداخت حقوق کارمندان خود استفاده کنند و بیت کوین می‌تواند در سراسر کشور به عنوان روش پرداخت برای کالاها و خدمات استفاده شود. ناظران صنعت کریپتو اعلام کرده‌اند که بسیاری از کشورهای دیگر نیز در سال 2022 راه السالوادور را دنبال خواهند کرد.

همچنین بخوانید:   OKX Exchange عملیات کریپتو را به آرژانتین گسترش می دهد

به گفته کارشناسان برجسته صنعت، پیش‌بینی‌ می‌شود درسال 2022 در کشورهای در حال توسعه از بیت کوین به عنوان ارز قانونی استفاده شود. افزایش کارمزد حواله برای نقل و انتقالات پول به خارج از کشور و تورم جهانی مهم‌ترین عوامل محرک برای پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان مناقصه قانونی خواهد بود. یکی دیگر از زمینه های امیدوارکننده برای رشد بلاک چین در سال 2022 در مفهوم ارزهای دیجیتال ملی مشهود است. مفهوم ارزهای دیجیتال ملی اساساً با CBDC (ارزهای دیجیتال بانک مرکزی) مرتبط است که نشان می دهد بانک های مرکزی به جای انتخاب کوین‌های غیرمتمرکز، کوین‌های خود را ایجاد می‌کنند.

پروژه های توسعه ارزهای ملی عموماً بر روی ارزهای دیجیتال متمرکز هستند که می توانند در کنار ارزهای سنتی موجود کار کنند. بنابراین، ترندها در بلاک چین می تواند کاربران را قادر به انجام تراکنش های مالی و مدیریت نگهداری دارایی های خود کند. جالب اینجاست که کاربران مجبور نیستند به ارائه دهندگان شخص ثالث تکیه کنند و بانک های مرکزی نیز می توانند بر عرضه در گردش کنترل داشته باشند.

در نتیجه، بانک های مرکزی می توانند ارزش توکن پول ملی را به موازات پول سنتی کشور حفظ کنند. به عنوان مثال، یکی از نمونه های قابل توجه چنین روندهای بلاک چین در سال 2022 بیت کوین است که مورد تایید دولت بریتانیا است. حتی اگر برای عرضه در سال 2022 آماده نباشد، بسیاری از کشورهای دیگر نیز تلاش‌هایی برای معرفی ارزهای ملی مبتنی بر بلاک چین نشان داده‌اند.

ساخت و پیگیری واکسن با بلاک چین

ساخت و پیگیری واکسن با بلاک چین

سال 2021 تماماً در مورد مبارزه با یک بیماری همه‌گیر جهانی و رهایی از تأثیرات آن بود. سال 2022 تفاوتی نخواهد داشت، زیرا مدیریت همه‌گیری کووید همچنان در اولویت قرار دارد. در واقع، مهم‌ترین ترندهای بلاک چین و فناوری در سال 2022، بر روی مقابله با همه گیری جهانی تمرکز خواهند کرد. جالب توجه است که ترندهای بلاک چین در سال 2022 نیز، بر استفاده بالقوه ار این فناوری در تولید، توزیع و ردیابی واکسن تأکید می‌کند.

نگرانی‌های مربوط به تولید و فروش واکسن‌های تقلبی، یک مشکل پیچیده و عظیم برای مدیریت یک بیماری همه‌گیر جهانی است. در چنین مواردی، بلاک چین می‌تواند به عنوان ابزاری ایده‌آل برای تأیید صحت محموله‌های واکسن باشد. علاوه بر این، بلاک چین می‌تواند به ردیابی توزیع واکسن‌ها برای اطمینان از رسیدن واکسن‌ها به مکان‌های مورد نظر کمک کند. یکی دیگر از نکات برجسته آینده بلاک چین در سال 2022 برای تولید و توزیع واکسن های کووید، تأیید یکپارچگی واکسن در نقاط مختلف زنجیره تامین است. به عنوان مثال، فناوری بلاک چین می تواند به اطمینان از ذخیره سازی مداوم دسته های واکسن در دمای مناسب کمک کند.

IBM یکی از پیشروها در سرمایه گذاری روی روندهای بلاک چین برای مدیریت کووید در سال 2022 است. این غول فناوری با موفقیت سیستمی را توسعه داده است که هماهنگی بین آژانس های مختلف و مقامات مراقبت های بهداشتی مسئول توزیع واکسن را امکان پذیر می کند. این سیستم از زنجیره بلوکی برای ترکیب اسناد نرخ و کارایی واکسیناسیون از پلتفرم‌ها و ابزارهای مختلف مورد استفاده توسط مقامات و آژانس‌های مراقبت‌های بهداشتی، استفاده می‌کند.

مهمتر از همه، یک پروژه آزمایشی با موفقیت پتانسیل بلاک چین را برای شناسایی سریعتر سناریوهای فراخوان محصول نشان داد. چنین کاربردهایی می توانند در شناسایی دسته واکسنی که ظاهراً باعث بروز عوارض جانبی غیرمنطقی زیاد می شود، مفید باشند. بسیاری از پیشرفت‌های نوآورانه دیگر که به عنوان پاسخی به همه‌گیری تکامل می‌یابند، باعث رشد بلاک چین در زمینه تولید، توزیع و ردیابی واکسیناسیون در سال 2022 می‌شود.

NFTها اتفاق بزرگ بعدی

بلاک چین - NFTها اتفاق بزرگ بعدی

توکن‌های غیرمثلی یا NFT یکی از مهم‌ترین آورده‌های بلاک چین در سال 2021 بودند. یک NFT در فوریه 2021 به قیمت 69 میلیون دلار فروخته شد و از آن زمان تاکنون جهان نمی‌تواند از بحث درباره NFT دست بکشد. به دلایل واضح هنر NFT که با قیمت‌های هنگفت در حراج‌ها فروخته می‌شود، جهان را با مفهوم توکن‌های دیجیتال منحصربه‌فرد در بلاک چین آشنا کرد.

همچنین بخوانید:   عکس سگ نمادین از سکه میم Dogwifhat در حراجی به قیمت 25 هزار دلار به عنوان NFT فروخته شد

جالب اینجاست که مفهوم NFT در حال حاضر موارد استفاده امیدوارکننده‌ای را در دنیای موسیقی کشف کرده است. بسیاری از هنرمندان مشهور مانند Grimes، Kings of Leon و Shawn Mendes آهنگ‌های خود را به عنوان NFT منتشر کرده‌اند. با این حال، پتانسیل NFTها، درست مانند بلاک چین، بسیار فراتر از موارد استفاده اولیه آن‌هاست که توجه را به خود جلب می‌کند. 

یکی دیگر از ترندهای بلاک چین به بازی‌های NFT اشاره دارد. کاربردهای NFT ها در بازی به صراحت در بازی‌های محبوب بازی برای کسب درآمد مانند Axie Infinity مشهود است. بازی‌های NFT به بازیکنان این امکان را می‌دهند که موجودات NFT خود را که به نام Axies شناخته می‌شوند،  mint کرده و آن‌ها را به مسابقات بفرستند. با حدود 300000 بازیکن فعال در Axie Infinity، واقعاً نشان می‌دهد که چگونه NFTها می‌توانند چیزی فراتر از هنر دیجیتال باشند. همچنین جالب است بخواهید بدانید که افراد بیکار در طول همه‌گیری  کرونا در فیلیپین از Axie Infinity برای تجارت NFT و کسب درآمد برای هزینه‌های روزانه استفاده می‌کردند.

کاربردهای NFT در مد همچنین یکی از نکات مهم در کاربردها و موارد استفاده آینده بلاک چین خواهد بود. برندهای معروفی مانند نایک و دولچه و گابانا با NFT کفش و لباس تولید کرده‌اند. علاوه بر این، می‌توان انتظار رشد قابل توجهی در موارد استفاده جدید و ابتکاری NFT در متاورس داشت.

پیدایش متاورس

متاورس و بلاک چین

اگر سال 2021 شاهد افزایش بحث ها در مورد متاورس بودیم، در سال 2022 شاهد اوج گرفتن متاورس خواهیم بود. سال‌هاست که تنها در رمان‌های علمی تخیلی شاهد امکانات مرتبط با دنیای مجازی هستیم. با این حال مدتی‌ست مفهوم متاورس به یک پدیده واقعی تبدیل شده است و بسیاری از پلتفرم‌های محبوب متاورس از پایگاه‌های کاربری بزرگی برخوردار هستند. متاورس اساساً یک دنیای مجازی و مشترک است که تجربیات همه جانبه ای ارائه می‌دهد. شرکت‌کنندگان می‌توانند با استفاده از آواتارهای دیجیتالی خود با متاورس تعامل داشته باشند. آواتارها می‌توانند به تعامل با یکدیگر، ایجاد تجربیات، اشیاء و مناظر کمک کنند.

نام‌های قابل‌توجهی در دنیای فناوری‌ مانند فیس‌بوک، مایکروسافت، اپیک گیمز و بسیاری دیگر به طور فعال به متاورس علاقه نشان می‌دهند. متاورس چگونه با روندهای بلاک چین در سال جاری مرتبط است؟ یکی از جنبه های مهم در طراحی متاورس، تمرکززدایی است که شفافیت و دسترسی یکپارچه به متاورس را ممکن می‌سازد. چه جایگزینی بهتر از بلاک چین برای ایجاد چنین شبکه‌های غیرمتمرکزی می تواند وجود داشته باشد؟ استفاده از زیرساخت بلاک چین، اقتصادهای متاورس را به اقتصاد رمزنگاری بزرگتر متصل می‌کند.

کارشناسان بر این باورند که متاورس هنوز به عنوان یک دنیای موازی دیجیتالی دنیای واقعی ، کاملاً کاربردی نیست. با این حال، بسیاری از کاربردهای امیدوارکننده در متاورس وجود دارد که در حال حاضر از سطوح مطلوب پذیرش برخوردار هستند. در سال 2022، توجه بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری بر روی متاورس متمرکز خواهد شد. استفاده از بازی‌های متاورس مانند The Sandbox و پروژه‌های جدید بلاک چین در متاورس، سال 2022 را به‌یادماندنی خواهد کرد.

سخن آخر

بلاک چین بدون شک یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های دیجیتال در عصر حاضر است که امنیت، شفافیت، تغییرناپذیری داده‌ها و قابلیت دسترسی را در مقایسه با شبکه‌های معمولی ارائه می‌دهد. در حالی که بلاک چین در ایجاد تغییرات زیادی در بخش‌های مختلف نقش داشته است، هنوز در حال تکامل است.

ویژگی‌های بلاک چین توانایی‌های آن را برای خدمت به آینده فناوری اثبات می‌کند. ترند بلاک چین در سال 2022 نشان می‌دهد که چگونه با گذشت زمان بلاک چین در حال تغییر است.

در یک کلام، موارد قابل توجهی که ممکن است در سال 2022 بر بلاک چین تأثیر گذار باشند، حرکت به سمت شبکه‌های بلاک چین دوستدار محیط زیست است. علاوه بر این، استفاده در حال گسترش از NFTها از نکات برجسته سال 2022 است. پذیرش رمزارز به عنوان ارز قانونی نیز نقطه برجسته ای برای چشم انداز بلاک چین در سال 2022 خواهد بود.

برای خواندن خبر اصلی اینجا را کلیک نمایید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا