اخبار رمز ارز

تثبیت شاخص ترس و طمع بیت کوین در هفته گذشته در ترس شدید

شاخص «ترس و طمع» کریپتو یک شاخص پیچیده است که بر اساس نوسانات، حجم معاملات بازار، بحث‌ها  در رسانه‌های اجتماعی، تسلط بر بازار و Google Trends تعیین می شود. این شاخص همچنین نشان می‌دهد که آیا مخاطب نسبت به روند قیمتی دارایی خوش‌بین است یا بدبین است.

 

هفته ترس شدید

در 6 دسامبر 2021، شاخص “ترس و طمع” بیت کوین برای اولین بار در پنج ماه گذشته به سطح 100/16رسید، سپس کمی جهش کرد اما روز شنبه در این سطح بسیار پایین،  تثبیت شد.

به این ترتیب، بیت کوین برای یک هفته تمام نتوانسته از سطح «ترس شدید» خارج شود. تنها 28 روز طول کشید تا این شاخص از بالاترین سطح هشت ماهه خود در100/84 سقوط کند.

تحلیلگران می گویند به دلیل عدم توانایی بیت کوین در نگه داشتن قیمت بالای 50000 دلار ، شاخص “ترس و طمع” بیت کوین به سطوح بسیار پایین سقوط کرده است.

آخرین باری که شاخص “ترس و طمع” بیت کوین تا این حد ضعیف بود در اواخر ژوئیه 2021، پس از سقوط چشمگیر سه ماهه دوم 2021 بود که در زیر 30000 دلار معامله می  شد.

سرمایه خالص بازار کریپتوکارنسی از 15 اکتبر به بعد ، به زیر 2.5 تریلیون دلار سقوط کرد. در 9 تا 10 نوامبر، توانست به مدت دو روز بالای 3 تریلیون دلار بماند که یک رکورد بی نظیر است.

تسلط  بر بازار بیت کوین ، نسبتی بین ارزش بازار بیت کوین نسبت به بقیه بازار ارزهای دیجیتال، نزدیک به پایین ترین حد خود در هفت ماه گذشته شده است.

اتریوم با وجود صاف بودن نمودارش، کمی بهتر از بیت کوین عمل می کند. نسبت ETH/BTC افزایش چشمگیری را به سمت بالاترین سطح 44 ماهه نشان داد.

همچنین بخوانید:   حجم انتقال بیت کوین در بالاترین حد خود

به طور کلی این روندها نشان‌دهنده شروع فصل آلت‌کوین ها در آینده است، یعنی دوره‌ای که طی آن آلت‌کوین‌های اصلی به‌طور قابل‌توجهی بهتر از بیت کوین عمل می‌کنند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا