اخبار رمز ارز

بیت کوین به دلیل شوک عرضه و افزایش تقاضا در موقعیتی قوی برای روند صعودی قرار دارد

بر اساس گزارش تحقیقاتی صرافی کریکن، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین بیشتر و بیشتر ارزهای دیجیتال را جمع‌آوری می‌کنند و این موضوع باعث شوک عرضه شده و رشد آن را تقویت کرده است. این صرافی در آخرین گزارش خود اعلام کرد که دارندگان بلندمدت و نهنگ‌ها به همراه ماینرهای رمزارزعلت شوک‌های عرضه جاری هستند. در این گزارش آمده است که این دارندگان بلند مدت به حفظ بیت کوین خود ادامه می دهند، بدون اینکه تحت تاثیر کاهش قیمت بیت کوین در سپتامبر یا افزایش قیمت ها در اکتبر قرار گرفته باشند. آنها به جای واکنش به قیمت ها، به انباشت بیت کوین ادامه می دهند. شاخصی به نام “عرضه o-hop ” که تعیین می کند آیا ماینرها کوینی که استخراج کرده اند را نگه می دارند یا خیر، نیز از ماه گذشته حدود 50 درصد افزایش یافته است. کراکن گفت، نه تنها نهادهای در مقیاس بزرگ، بلکه حتی ماینرها و بازیکنان کوچک‌تر نیز شروع به نگهداری بیت کوین کرده‌اند، که این مساله می‌تواند کمبود عرضه را بیشتر تشدید کند.

بزرگترین ماینرهای عمومی، از جمله Riot Blockchain، Marathon Digital و Hut 8، گزارش داده اند که بیت کوینی را که ماه گذشته استخراج کرده اند، احتکار کرده اند. برخی ازاستخراج گران حتی از این بیت کوین ها برای تقویت ترازنامه و بودجه خود استفاده می کنند. کراکن نوشت:” شوک عرضه و افزایش تقاضا ، بیت کوین را در موقعیتی قوی قرار داد تا روند صعودی داشته باشد.” یکی دیگر از معیارهای اندازه گیری، نشان می‌دهد که بیت‌کوین کمی پایین‌تر از متوسط بیش از حد خرید و بیش از حد فروش قراردارد ، که نشان دهنده آن است که هنوز فضایی برای عرضه بیت‌کوین وجود دارد. در این ماه، بیت کوین 42 درصد رشد کرده است و در زمان انتظار راه اندازی اولین ETF بیت کوین در ایالات متحده، به بالاترین قیمت خود در 67000 دلار رسید. در زمان نوشتن این متن، BTC/USD در حدود 61300 دلار معامله می شود.

“با تایید روند صعودی و تاکید افزایش تقاضای برای بیت کوین، هیجان در بازار در چندین معیار و شاخص بیت کوین، مشهود است. وقتی به آدرس‌های فعال، آدرس‌های جدید، تعداد تراکنش‌ها، سرعت و سایر معیارها نگاه می‌کنیم، تقاضای مجدد فزاینده‌ای برای بیت کوین به وضوح دیده می شود.”

در همین حال، معاملات خالص شورت بیت‌کوین رکورد جدیدی را در این هفته به ثبت رساندند، اما با توجه به اینکه موسسات سرمایه‌گذاری همیشه شرط‌های خود را پوشش می‌دهند، این صندوق‌های تامینی که موقعیت‌های فروش  شورت آنها به 2.84 میلیارد دلار رسیده است نیز بیت کوین لانگ هستند. با توجه به داده های صرافی OKEx، خرده فروشی ها طرفدار خریدهای لانگ هستند. نسبت معاملات لانگ/شورت بیت کوین پس از اولین تست آن در هفته گذشته، بالای 1.0 باقی مانده است.

این نسبت اکنون صعودی است و نشان می دهد که سرمایه گذاران خرد شروع به باور به احتمال افزایش قیمت ها در آینده نزدیک کرده اند. تا زمانی که این نسبت بالای 1.0 باقی بماند، می توانیم انتظار داشته باشیم که بیت کوین در روند صعودی باقی بماند.

عقب نشینی جزئی نیز در قراردادهای آتی بیت کوین ،پس از کاهش قیمت بیت کوین از بیشترین سطح اش ،نیز مشاهده می شود.

جالب اینجاست که دلار آمریکا نیز به دلیل تقویت یورو در اثر افزایش پیش‌بینی‌شده نرخ بهره اروپا، به پایین‌ترین سطح خود در یک ماه گذشته کاهش یافت. اما امروز، در یک بازگشت شدید از ضعیف ترین سطح دیروز 93.284، دلار به 94.3 صعود کرد و در حال حاضر در 94.13 است. این هفته، میلیاردر بیل آکمن، مدیر صندوق سرمایه گذاری ، همچنین از فدرال رزرو خواست تا “در اسرع وقت” افزایش نرخ بهره را آغاز کند و “فورا” خرید دارایی های ماهانه خود را کاهش دهد. آکمن همچنین در روز جمعه در پاسخ به این موضوع گفت که ، آنها در معرض یک حرکت صعودی هستند: “زیرا ما معتقدیم که افزایش نرخ‌ها می‌تواند تاثیر منفی بر سهام طولانی مدت ما بگذارد.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا