اخبار رمز ارز

بیت کوین به سرعت از بالاترین رقم به 63 هزار دلار سقوط کرد

بیت کوین ، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان در تنها یک روز پس از رسیدن به بالاترین قیمت جدید در تاریخ،  به مبلغ 67000 دلار ، به سرعت اصلاح قیمت کرد.

قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته در بازارهای دارایی های دیجیتال 6 درصد کاهش یافت و  روز پنجشنبه  به حدود 63،000 دلار تغییر قیمت داد.

این بالاترین رکورد در روز چهارشنبه در حالی رخ داد که  ETFاستراتژی بیت کوین  ProShares (به نام سهام BITO) این هفته در بورس نیویورک شروع به معامله کرد. این راه اندازی 570 میلیون دلار دارایی به همراه داشت و 1 میلیارد دلار حجم معاملات را در اولین روز خود به دست آورد که یکی از موفق ترین راه اندازی های ETF در تمام دوران بود.

برای برخی از مفسران بازار ، افت قیمت روز پنجشنبه بیشتر شبیه یک اصلاح قیمت کوتاه مدت بود تا شروع یک سقوط طولانی مدت. در اوایل هفته جاری ، تحلیلگران به CoinDesk گفتند که شاخص های صعودی را در نمودارهای قیمت مشاهده کردند مبلغ های 80،000 ، 86،000 دلار ، و حتی 100،000 دلار را پیش بینی کردند.

لوکاس اوتومورو ، سرپرست تحقیقات IntoTheBlock ، می گوید: “به نظر نمی رسد که دارندگان بلند مدت هنوز قصد فروش داشته باشند ، بنابراین این احتمالاً فقط یک عقب نشینی کوتاه مدت است.”

به گفته لوران كسیس ، مدیر CEC Capital ، پس از چهار روز افزایش شدید ، زمان اصلاح مجدد قیمت قبل از صعود بعدی فرا رسیده است.

وی گفت: “بازار به طور کلی صعودی باقی می ماند.”

کی خمانی ، مدیرعامل Spectre.ai ، می گوید که این نوسان در هر دارایی که طی هفته های گذشته برای رسیدن به رکورد جدید تاریخ ،  به طور مقدار زیادی افزایش یافته است ، کاملاً طبیعی است. او سطح مقاومت روانی بعدی را در مرز 70 هزار دلار می بیند.

خمانی گفت: “ترس و تردید زمانی آغاز می شود که سرمایه گذاران و معامله گران به دنبال قفل کردن منافع خود قبل از محدود کردن  سفارشات احتمالی در 70 هزار دلار هستند.”

با راه اندازی بیشتر ETF معاملات آتی بیت کوین ، حدس می زنیم که  استقبال گرم از آن کاتالیزور مثبتی در روند صعودی اش باشد.

VanEck فاش کرد که تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را در روز چهارشنبه برای راه اندازی ETF بیت کوین اش را گرفته است که تاثیری مشابه راه اندازی Proshares بر احساسات بازار می گذارد. ETF بیت کوین شرکت سرمایه گذاری Valkyrie تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را گرفته است و از جمعه با نام BTF در  Nasdaqآغاز به کار می کند.

مت کیس ، تحلیلگر Quantum Economics می گوید: “هنگامی که ETF دیگری اعلام شود ، بیت کوین به این حرکت صعودی ادامه می دهد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا