اخبار رمز ارز

جو بایدن و فرمان اجرایی در مورد کریپتو

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده به آژانس‌های فدرال دستور داد تا تلاش‌های خود را برای تهیه پیش‌نویس مقررات ارزهای دیجیتال در اولین دستور اجرایی در نوع خود در روز چهارشنبه هماهنگ کنند.

تلاش «کل دولت» برای تنظیم صنعت کریپتو بر حمایت از مصرف‌کننده، ثبات مالی، استفاده‌های غیرقانونی، رهبری در بخش مالی جهانی، شمول مالی و نوآوری مسئولانه تمرکز دارد.

فرمان اجرایی، اولین دستوری است که منحصراً بر بخش رو به رشد دارایی های دیجیتال تمرکز می کند، آژانس های فدرال را هدایت می کند تا کار خود را در بخش دارایی دیجیتال بهتر به اشتراک بگذارند، اما مواضع خاصی را که دولت می خواهد آژانس ها اتخاذ کنند، تعیین نمی کند.

به طور مشابه، این دستور هیچ مقررات جدیدی را برای شرکت‌های ارزهای دیجیتال اعلام نکرد که باید از آن پیروی کنند.

یک مقام ارشد دولت با گفتن به خبرنگاران که رشد بخش ارزهای دیجیتال می تواند سیستم مالی، امنیت ملی یا ثبات تجاری ایالات متحده را تهدید کند. بدون «نظارت کافی»، مجرمان می توانند از ارزهای دیجیتال برای پولشویی یا فرار از تحریم ها استفاده کنند.

این مقام گفت: «در عین حال، دارایی‌های دیجیتال همچنین می‌توانند فرصت‌هایی را برای نوآوری و رقابت آمریکا فراهم کنند» «نوآوری در داستان آمریکا و اقتصاد ما، ایجاد شغل و فرصت، ایجاد صنایع جدید، و حفظ برتری و رهبری جهانی ما، محوریت دارد.»

جو بایدنفرمان اجرایی بر اساس یک سند اطلاعاتی که با خبرنگاران به اشتراک گذاشته شده است روز چهارشنبه، که در ابتدا گزارش شده بود در اکتبر 2021 در دست اجرا بود، شش «اولویت کلیدی» را برای دولت تعریف خواهد کرد: حفاظت از منافع ایالات متحده، حفاظت از ثبات مالی جهانی، جلوگیری از استفاده غیرقانونی، ترویج «نوآوری مسئولانه»، شمول مالی و رهبری ایالات متحده.

بر اساس گزارش‌ها تقریباً 40 میلیون آمریکایی، یا 16 درصد از کل جمعیت ایالات متحده، در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا در حال معامله در آن هستند.

حمایت از سرمایه گذاران

بی ثباتی کریپتو به عنوان یکی از مسائلی که می تواند به سرمایه گذاران آسیب برساند توسط یکی از مقامات دولتی ذکر شد که اشاره کرد که قیمت بیت کوین در ابتدای همه گیری COVID-19 حدود 10300 دلار بود. قیمت در ماه نوامبر نزدیک به 70000 دلار به اوج خود رسید تا اینکه دوباره در پاییز 2021 و شروع سال 2022 سقوط کرد.

قیمت بیت کوین در روز سه شنبه پس از انتشار سهوی بیانیه وزارت خزانه داری در مورد فرمان اجرایی، بیش از 3000 دلار (نزدیک به 8 درصد) افزایش یافت.

این مقام مسئول گفت: «رئیس‌جمهور یک رویکرد کل‌نگر را برای درک نه تنها ریسک‌های کلان اقتصادی، بلکه همچنین ریسک‌های اقتصاد خرد، همراه با ریسک برای هر فرد، سرمایه‌گذار و کسب‌وکاری که با این دارایی‌ها درگیر هستند، ارائه کرده است.»

این مقام گفت که پس از آن حفاظت از سرمایه گذاران یک هدف اصلی است. بخشی از این تلاش شامل درک فناوری زیربنای دارایی های دیجیتال است. بخش دیگر شامل درک ضعف‌های سیستم مالی فعلی و اینکه کدام حوزه‌ها در حال حاضر به همه مصرف‌کنندگان خدمات نمی‌دهند، خواهد بود.

طبق گفته این مقام: “ارزیابی ما از خطرات و مزایای بالقوه دارایی های دیجیتال باید شامل درک این باشد که آیا سیستم مالی ما نیازهای فعلی مصرف کنندگان را به گونه ای منصفانه، فراگیر و کارآمد برآورده می کند یا خیر.”

مصرف کنندگان ممکن است با “زیرساخت پرداخت قدیمی” روبرو شوند که کند یا غیرقابل استفاده است. این مقام افزود که این موضوع “به ویژه” در مورد پرداخت های فرامرزی صادق است.

“آینده پول”

بر اساس این سند اطلاعاتی، بخشی از این دستور به وزارت خزانه‌داری ایالات متحده دستور می‌دهد تا گزارشی درباره «آینده پول و سیستم‌های پرداخت» تهیه کند.

این گزارش بین سازمانی تأثیر ارزهای رمزنگاری شده بر رشد اقتصادی و مالی، شمول مالی، امنیت ملی و «میزانی که نوآوری های تکنولوژیکی ممکن است بر آینده تأثیر بگذارد» را تحلیل خواهد کرد. این گزارش همچنین باید به سؤال قبلی پاسخ دهد که چگونه سیستم مالی فعلی نیازهای مصرف کننده را برآورده می کند یا نمی کند.

در بیانیه ای که در ابتدا در سه شنبه شب منتشر شد (و بعداً حذف شد)، جانت یلن، وزیر خزانه داری گفت که این گزارش مکمل تلاش های وزارت خزانه داری برای تجزیه و تحلیل بخش ارزهای دیجیتال خواهد بود.

در حال حاضر، این وزارتخانه با گروه کاری رئیس جمهور در زمینه بازارهای مالی، FDIC [شرکت بیمه سپرده فدرال] و OCC [دفتر کنترل کننده ارز] برای مطالعه یک نوع خاص از دارایی دیجیتال – استیبل کوین ها – کار کرده است. طبق دستور اجرایی، خزانه داری و شرکای بین سازمانی بر اساس ارزیابی‌های ریسک ملی که اخیراً منتشر شده است، ریسک‌های تامین مالی غیرقانونی مرتبط با دارایی‌های دیجیتال را شناسایی می‌کند.

طبق گزارش گروه کاری رئیس جمهور، که نوامبر گذشته منتشر شد، از کنگره خواسته شد تا قانونی را تصویب کند که به وضوح اختیارات نظارتی تنظیم کننده بانک فدرال بر روی استیبل کوین ها را تعریف کند.

یلن در بیانیه خود به نقش FSOC اشاره کرد و گفت که ناظر ثبات مالی به خطرات احتمالی ناشی از بخش ارزهای دیجیتال نگاه می کند و ارزیابی می کند که آیا اقدامات حفاظتی مناسب از قبل وجود دارد یا خیر.

او گفت: “از آنجایی که سوالات مطرح شده توسط دارایی های دیجیتال اغلب دارای ابعاد مهم فرامرزی است، ما با شرکای بین المللی خود برای ارتقای استانداردهای قوی و زمینه بازی برابر کار خواهیم کرد.”

یکی دیگر از مقامات ارشد دولت گفت که فرمان اجرایی این تلاش های قبلی یا در حال انجام را سازماندهی می کند و تلاش های خزانه داری را با کمک مشاوران امنیت ملی و اقتصادی در کاخ سفید تقویت می کند.

دلار دیجیتال

این فرمان اجرایی همچنین از آژانس‌ها می‌خواهد تا ارزیابی کنند که چگونه ایالات متحده می‌تواند یک ارز دیجیتال بانک مرکزی صادر کند، «در صورتی که انتشار آن در راستای منافع ملی تلقی شود».

در این راستا، این دستور با تلاش‌های مداوم فدرال رزرو برای مطالعه انتشار دلار دیجیتال مرتبط است. شعب بانک مرکزی در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی را منتشر کرده‌اند که هم سیاست‌ها و هم سؤالات فناوری را که باید قبل از انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) پاسخ داده شود، ارزیابی می‌کنند.

این مقام دولت گفت که بیش از 100 کشور در حال حاضر به دنبال CBDC هستند، با موارد استفاده ای که هم معاملات داخلی و هم استفاده بین المللی را در بر می گیرد.

این مقام گفت: «بسیاری از این کشورها همچنین برای تعیین استانداردهایی برای طراحی CBDC و سیستم های فرامرزی با هم کار می کنند. با پیامدهایی برای اولویت‌های داخلی و بین‌المللی، از جمله مرکزیت دلار آمریکا در سیستم مالی جهانی، EO کمک خواهد کرد تا مطمئن شویم که نقش رهبری و جایگاهی بر سر میز داریم.»

این مقام گفت که ایالات متحده، زمانی که ریاست گروه 7 را بر عهده داشت، یک گروه کارشناسان پرداخت دیجیتال را برای ارزیابی CBDCها، و همچنین استیبل کوین ها و «سایر مسائل پرداخت دیجیتال» ایجاد کرد.

فرمان اجرایی بایدن از فدرال رزرو و همچنین سایر آژانس‌ها یا بخش‌های مرتبط در دولت فدرال می‌خواهد تا علاوه بر مزایای احتمالی، خطرات احتمالی CBDC را نیز بررسی کنند.

پیامدهای امنیت ملی، حقوق بشر و شمول مالی عوامل دیگری هستند که این آژانس ها باید در پاسخ به این سوال که آیا صدور CBDC به نفع منافع ملی است، در نظر بگیرند.

حفظ حریم خصوصی دلار همچنان یک مسئله کلیدی است.

امنیت ملی، همکاری بین المللی

مدت هاست شایعه شده که این فرمان اجرایی بر امنیت ملی تمرکز دارد. سند اطلاعاتی که جزئیات این دستور را شرح می دهد، چندین بار به امنیت ملی اشاره می کند، در حالی که یک مقام دولتی گفت که دولت از قبل، کار برای رسیدگی به این نگرانی ها را آغاز کرده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال (FBI) هر کدام واحدهای خود را دارند که بر جرایم ارتکابی با یا استفاده از ارزهای دیجیتال متمرکز شده‌اند.

این مقام مسئول گفت: عدم اجرای بین المللی شبکه ها و چارچوب های مبارزه با پولشویی با دارایی های دیجیتال، بزرگترین آسیب پذیری این اکوسیستم ها است که در حال حاضر مجرمان از آن بهره برداری می کنند.

این مقام گفت که بخشی از این موضوع از این واقعیت ناشی می شود که شبکه های ارزهای دیجیتال با ابزارهایی مانند غربالگری هویت یا توانایی مسدود کردن تراکنش های اجرا شده طراحی نشده اند.

این مقام گفت: «ما متعهد به همکاری با متحدان در جامعه گسترده‌تر دارایی‌های دیجیتال هستیم تا آینده سیستم‌های دارایی دیجیتال را به شیوه‌ای فراگیر، منطبق با ارزش‌های دموکراتیک ما و حفظ یکپارچگی سیستم مالی جهانی شکل دهیم.»

سند اطلاعات این را به عنوان “ارتقای رهبری ایالات متحده در فناوری و رقابت اقتصادی” توصیف کرد.

در این سند اطلاعاتی آمده است که وزارت بازرگانی ایالات متحده به ایجاد چارچوبی برای رسیدگی به این نگرانی‌ها هدایت می‌شود و اطمینان حاصل می‌کند که ایالات متحده در استفاده از فناوری‌های دارایی دیجیتال پیشرو باقی می‌ماند.

سایر آژانس‌ها باید بتوانند از این چارچوب برای سیاست‌گذاری یا رویکردهای عملیاتی خود در مورد ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

برای مشاهده منبع این خبر، اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا