بازی و گیم

اکسی اینفینیتی چیست؟

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity ) از دو بازی پوکی‌مون (Pokémon) و کریپتو کیتیز (Crypto Kitties) الهام گرفته شده است و در آن، بازیکنان می‌توانند هیولاهای کوچک و زیبایی به نام اکسی‌ (Axies) را بخرند یا آن‌ها را مطابق میلشان پرورش دهند. اکسی‌ها در قالب توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) فروخته می‌‌شوند و گیمرها در ازای بردن رقابت‌های کارتونی درون بازی، توکن‌های SLP را دریافت می‌کنند. این توکن‌ها را می‌توان در صرافی‌ها به پول نقد تبدیل کرد. چرخه بازی اکسی اینفینیتی و رقابت بازیکنان در آن، این بازی را به یکی از بازی‌های مناسب برای کسب درآمد در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.

فهرست مطالب

• اکسی اینفنیتی(AXS)   چیست؟ 

• AXS و SLP چیست؟ 

• اکسی اینفینیتی چگونه کار می کند؟

• چگونه از اکسی اینفینیتی درآمد کسب کنیم؟

• بورسیه تحصیلی در اکسی اینفینیتی چیست؟

بازی های آنلاین مبتنی بر NFT  از قبل هم وجود داشتند.  آنها حداقل از سال 2017 با راه اندازی کریپتو کیتیز محبوب، همیشه وجود داشتند و بیشتر انهارا می توان نسبتاً موفق دانست.

با این حال ، اکسی اینفینیتی با هر چیزی که قبل از آن آمده بود تفاوت داشت.  با سرمایه ای بیش از 2 میلیارد دلار (تا زمان نوشتن برنامه) و درآمد پیش بینی شده بیش از 1 میلیارد دلار در سال جاری ، به جرات می توان گفت که اکسی اینفینیتی به موفقیت چشمگیری  دست یافته است. 

در اینجا ، مطالبی را که باید درباره محبوب ترین بازی بلاک چین 2021 بدانید ، بررسی می کنیم.

اکسی اینفینیتی چیست؟

 اکسی اینفینیتی  یک بازی بلاک چین محبوب است که از سری بازی های پوکمون الهام گرفته شده است.  این بازی دارای گیم پلی باز و انعطاف پذیر است که به بازیکنان اجازه می دهد حیوانات خانگی دیجیتالی مختلفی را که به نام اکسی شناخته می شوند ، جمع آوری کنند ، که می توان آنها را در سراسر اکوسیستم اکسی پرورش داد، با آنها مبارزه کرد ویا انها را معامله کرد.  از اوت 2021 ، اکسی اینفینیتی در حال حاضر رتبه یک را در DAPP بازی های مبتنی بر اتریوم از نظر حجم بازی هفتگی کسب کرده است  همچنین با تعداد 10000 کاربر منحصر به فرد ، یکی از سه محبوب ترین بازی های DApp (اپلیکیشن های غیر متمرکز)است.

این پلتفرم به گونه ای طراحی شده است که راهی سرگرم کننده ، قابل دسترس و آموزشی برای آگاهی از قابلیت های فناوری بلاک چین ارائه دهد.  در حال حاضر در اجرای این چشم انداز موفق بوده است ، زیرا اکسی اینفینیتی در حال حاضر یک بازی  برجسته در صنعت بلاک چین در بسیاری از کشورهای در حال توسعه است.

 AXS و SLP چیست؟

دو نشانه اصلی در محیط اکسی اینفینیتی استفاده می شود شامل سکه AXS یا Axie Infinity Shard   و Smooth Love Potions  یا  SLP (معجون کوچک عشق) هستند.

 دارندگان توکن AXS به عنوان نشانه اصلی مدیریت پلتفرم بازی اکسی هستند و می توانند به توسعه این پلتفرم کمک کنند – مانند تصمیم گیری در مورد نحوه استفاده از منابع خزانه یا نحوه تخصیص بودجه اکوسیستم.  در واقع SLP با بازی کردن به دست می آید و می تواند برای خرید و پرورش اکسی های جدید استفاده شود.

 هر دو AXS و SLP توکن ERC-20 هستند که در شبکه اتریوم قابل معامله هستند.

اکسی اینفینیتی  آخرین مرحله فروش توکن خود را در صرافی بایننس انجام داد و در مجموع 2.97 میلیون دلار جمع آوری کرد.  این بازی توسط یک استودیوی بازی سازی متمرکز بر فناوری به نام Sky Mavis ، که توسط کارآفرین و مهندس موفق ، ترونگ نگوین ، توسعه دهنده تجاری با تجربه ، الکساندر لارسن (COO) ، و ویت آنه هو ،مهندسی که قبلاً در گوگل و پی پال نقش داشته است، هدایت میشود.

کاربرد  AXS

از آگوست 2021 ، در زمان نگارش این مقاله ، توکن AXS در درجه اول برای مدیریت پلتفرم و تا حدی برای پرورش محورهای جدید استفاده می شود. با این حال ، برنامه هایی برای افزودن قابلیت های بیشتر به توکن وجود دارد ، از جمله:

  حاکمیت:

اکسی اینفینیتی برای انتقال به یک سیستم حکمرانی غیر متمرکز طراحی شده است ، که به دارندگان AXS اجازه می دهد برخی از تصمیمات پیرامون توسعه پلتفرم بازی NFT را بر عهده بگیرند. در واقع ، انتظار می رود که Sky Mavis تا اکتبر 2023 دیگر رای اکثریت را نداشته باشد. ویژگی های حکمرانی اکسی اینفینیتی قرار است در سال 2021 راه اندازی شود ، اما انتظار می رود این پلتفرم تا سال 2023 به یک سازمان غیرمتمرکز تبدیل شود.

  قدرت خرید:

 به احتمال زیاد ، در آینده ، شرکت کنندگان در شبکه قادر خواهند بود قطعات زمین ، اکسی ها را خریداری کرده و تنها با استفاده از توکن AXS با خدمات مالی این پلتفرم مشارکت داشته باشند. بنابراین ، AXS در نهایت می تواند به ارز منتخب این پلتفرم و تنها دارایی مبادله ای تبدیل شود.

همچنین بخوانید:   با راه اندازی DEX توسط آکسی اینفینیتی ، SLP رشد 100 درصدی کرد

بازی اکسی اینفینیتی چگونه کار می کند؟

همانطور که قبلاً ذکر شد ، اکسی اینفینیتی یک بازی نبرد است که به بازیکنان اجازه می دهد در زمان واقعی با هیولاهای اکسی خود مبارزه کنند. هر هیولای اکسی به صورت دارایی ERF-721 NFT ، رایج ترین استاندارد توکن NFT اتریوم پس از ERC-1155 ، روی زنجیره نشان داده شده است. هر اکسی دارای 4 ویژگی اصلی است ، از جمله:

    سلامتی

    روحیه

    مهارت

    سرعت

این ویژگیها نقش اساسی را در مکانیک های نبرد اکسی ایفا می کنند ، زیرا آنها میزان خسارتی را که اکسی می تواند متحمل شود ، تعیین می کنند ، که اکسی ابتدا به آن حمله می کند و میزان آسیب آنها به دیگر محورها بستگی دارد

محورها می توانند به یکی از دسته های زیر شامل آبزیان ، جانور ، پرنده ، اشکال ، گیاه یا خزندگان تعلق داشته باشند ، یا به یکی از سه کلاس معروف به سپیده دم ، غروب یا مکانیک تبدیل شوند. کلاسهای مختلف نقاط قوت و ضعف خود را دارند که باعث می شود در مقابل برخی دیگر از کلاسها کم و بیش موثر باشد. به عنوان مثال ، آبزیان در برابر محورهای Beast ، Bug و Mech قوی هستند ، اما در برابر محورهای Reptile ، Plant و Dusk ضعیف هستند.

اکسی اینفینیتی از شش قسمت بدن تشکیل شده است: پشت ، گوش ، چشم ، شاخ ، دهان و دم و بسته به اینکه به کدام کلاس تعلق دارند ، اکسی ها بر این اساس آمارهای متفاوتی را نمایش می دهد.

از آنجا که اکسی اینفینیتی یک پلت فرم بازی برای بازی است ، می توانید اکسی ها را برای شرکت در توکن های SLP با شرکت در نبردها و مأموریت های خاص مانند PVP Arena و Adventure Mode استفاده کنید ، یا می توانید از آنها برای ایجاد نادر ، منحصر به فرد و منحصر به فرد استفاده کنید. Axes interbred قدرتمند ، که بازیکنان می توانند با دیگر اکسی ها روی سکو مبادله کنند.

اکسی اینفینیتی به منظور کنترل جمعیت اکسی ، پرورش اکسی را به طور کلی به 7 چرخه در هر اکسی محدود کرده است. هزینه های پرورش به صورت تصاعدی است ، به این معنی که در اولین چرخه پرورش بازیکنان 4 AXS بعلاوه 150 SLP پرداخت می کنند ، در حالی که این میزان در چرخه هفتم و آخر به حدود 3150 SLP افزایش می یابد.

هر قسمت بدن اکسی دارای سه ژن اصلی مرتبط با آن است:

    1 ژن غالب (D).

    1 ژن مغلوب (R1).

    1 ژن کوچک مغلوب (R2).

ژنهای غالب 37.5 chance احتمال انتقال به فرزندان را دارند ، در حالی که این میزان در ژنهای مغلوب به 9.375 drops و در ژنهای کوچک مغلوب به 3.125 drops کاهش می یابد.

علاوه بر این ، اکسی اینفینیتی یک ماشین حساب در اختیار بازیکنان قرار می دهد تا به تعیین احتمال اینکه فرزندان هر دو محور دارای ویژگی های خاصی باشند ، کمک کند.

برخی از نادرترین انواع اکسی ها آنهایی هستند که دارای Mystic Parts هستند ، که فقط در برخی از دسته های اصلی اکسی ها که در حین پیش فروش فروخته می شوند یافت می شوند. 25٪ از دسته اصلی 4088 محور ، معروف به Origins ، دارای بخشهای عرفانی هستند ، از این تعداد در مجموع 19 عارف سه گانه و 3 عارف چهارگانه ایجاد شده است. تا کنون ، هر سه گرانترین محورهای به فروش رسیده Triple Mystics بودند ، از جمله #2761 ، #3224 و #1046 ، که به ترتیب 200 و 300 ETH فروخته شدند.

به غیر از اکسی ها ، انواع منابع درون بازی را می توان در بازار اکسی اینفینیتی P2P نمادین و معامله کرد ، مانند قطعات زمینی که بازیکنان اکسی می توانند با اقلام مختلف سفارشی کنند.

در کل ، دنیای لوناسیا اکسی اینفینیتی شامل 90،601 قطعه زمین است که در 7 نوع مختلف تقسیم شده است:

   ساوانا

    جنگل

    قطب شمال

    عارف

    روایت آفرینش در انجیل

    فرود لوناس

    نقشه

همچنین در حال توسعه یک کیت توسعه نرم افزاری (Lunacia )SDK است که بازیکنان و توسعه دهندگان قادر خواهند بود در زیرساخت ها و اهرم های سفارشی خود برای ایجاد تجربه های بازی بیشتر با استفاده از دارایی های هنری اکسی اینفینیتی NFT به کار گیرند.

با توجه به وایت پیپر اکسی اینفینیتی ، Lunacia SDK در ابتدا یک ویرایشگر نقشه خواهد بود که بازیکنان می توانند از دارایی های هنری اکسی اینفینیتی برای ایجاد بازی و سایر تجربیات استفاده کنند. پس از ایجاد یک بازی ، می توان آن را به عنوان NFT به کار گرفت و به سایر گیمرها فروخت. این دارایی های NFT در زمین قرار داده می شوند و بازیکنان می توانند روی آنها کلیک کنند تا وارد بازی داخل شوند .

همچنین بخوانید:   هر چیزی که لازمه راجع به axie infinity بدونید!

از طریق این فرآیند ، اکسی قصد دارد تا به تدریج جنبه ایجاد بازی در جهان اکسی اینفینیتی را غیر متمرکز کند. در واقع ، ساختن تمام محتوای مورد نیاز برای Lunacia برای یک تیم غیرممکن است ، به ویژه اگر این پلت فرم به صدها میلیون کاربر برسد. بنابراین محتوای تولید شده توسط کاربر ، یک استراتژی مقیاس بندی برای تجربیات جدید از طریق دارایی های NFT درون بازی است.

از زمان راه اندازی اولین بار در سال 2018 ، اکسی اینفینیتی چندین بار ارتقاء یافته و به روز رسانی شده است.  بازی پرورش اکسی ، بازی نبرد و بازی مبارزه با ورق در حال حاضر به طور کامل در حال اجرا هستند – در حالی که گیم پلی زمینی در حال آزمایش است.  زمین ، اقلام و محورها اکنون به زنجیره جانبی رونین مهاجرت کرده اند.  برخی از موارد نقشه راه شامل راه اندازی گیم پلی زمینی در H1 2022 ، و به دنبال آن راه اندازی آلفا Lunacia SDK در H2 2022 است. این بازی در درجه اول بر روی بلاکچین اتریوم کار می کند ، اما تیم توسعه دهنده بازی نیز در حال ایجاد سطح بالاتری از این بازی است .

اکسی اینفینیتی از بدو تأسیس در سال 2018 به طراحی ژانر جدیدی در بازی عمودی کمک کرده است که به عنوان “بازی برای کسب درآمد” شناخته می شود و از آن زمان بر ایجاد زیرساخت های لازم برای لذت بردن گیمرها از مزایای گیم پلی پیشرفته تمرکز کرده است. در حالی که در طول راه نیز سود می برد. در واقع ، کاربران اکسی اینفینیتی می توانند در قالب توکن های AXS یا SLP و همچنین معامله دارایی های درون بازی درآمد کسب کنند.

بازی برای کسب درآمد از اکسی اینفینیتی

بازیکنان جدید به خرید نیاز و یا قرض گرفتن حداقل سه اکسی برای شروع بازی و درآمد، و در حال حاضر ارزان ترین اکسی موجود در بازار بین 70 $ و 250 $ به ازای هر اکسی میباشد. به طور طبیعی ، محورهایی با اندام های بهتر ، آمار و ژن های ارزشمند طبیعتا گران تر خواهند بود ، همانطور که در اکسی با ارزش 1046 ، 300 ETH مشاهده کردیم.

اکوسیستم اکسی اینفینیتی در مقایسه با سایر راه حل های بازی مبتنی بر NFT بسیار غیرمعمول است ، به ویژه در این واقعیت که دارای یک ساختار اقتصادی کاملاً منحصر به فرد ، غنی از ارزش و پررونق است که اساساً حول محور خود و پلتفرم آن می چرخد.

به موازات مبارزه بازیکنان ، پرورش ، خرید و فروش اکسی ها و همچنین قطعات زمین مجازی ، ویژگی های “بازی برای کسب درآمد” اکوسیستم اکسی اینفینیتی توسعه مدل اقتصادی بومی اکسی را بر اساس فرصت های آربیتراژ که در واقع ، توانایی کسب درآمد از طریق گیم پلی منجر به شکل گیری اقتصاد بورسیه تحصیلی اکسی اینفینیتی شده است ، که اساساً بازیکنان باسابقه ای به نام Managers تیمی از سه محور را به بازیکنان کوچکتر دیگر اکسی هایی را به عنوان  بورسیه تحصیلی وام می دهند.

سپس دانشمندان از تیم اکسی برای تولید SLP تا آنجا که ممکن است استفاده می کنند و درآمد را با مدیران تقسیم می کنند و در مواقعی منابع آموزشی و راهنمایی را نیز برای کمک به بازیکنان کوچکتر برای به حداکثر رساندن بازده روزانه در اختیار دانش پژوهان قرار می دهد.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که حساب های متعدد در اکسی اینفینیتی مجاز نیستند ، بنابراین بورسیه تحصیلی یک راه حل مناسب برای مدیران است تا از ابزارهای DeFi بیش از 3 محور در هر زمان بدون ممنوعیت از بستر استفاده کنند. این ، به نوبه خود ، فرصت های بیشتری را برای محققانی ایجاد می کند که می توانند از مدیران در مورد حداکثر درآمد اکسی اطلاعات کسب کرده و از غنیمت مشترک استفاده کنند.

با این حال ، در بورسیه تحصیلی اکسی ، مدیران باید اطمینان حاصل کنند که محققان آنها هیچ قانونی را نقض نمی کنند و خود از چند حساب استفاده نمی کنند تا از مزایای بالاتر استفاده کنند ، که در نهایت منجر به ممنوعیت محورهای مدیران و حساب های آنها به طور بالقوه بسته می شود.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا