اخبار رمز ارز

در بحبوحه تنش های فزاینده با روسیه، اوکراین ارزهای دیجیتال را قانونی می کند

بر اساس یک گزارش، کمک‌های بیت‌کوین به گروه‌های داوطلب و هکر در اوکراین افزایش یافته است که برخی از آنها تجهیزاتی را برای نیروهای دولتی فراهم کرده‌اند.

اوکراین روز پنجشنبه ارزهای دیجیتال را قانونی کرد، حتی در حالی که تنش های این کشور با روسیه در هفته گذشته به دلیل نگرانی های جهانی در مورد چشم انداز یک جنگ گسترده تر، با بیش از 100000 سرباز روسی در نزدیکی مرز اوکراین، بازارهای جهانی را متلاطم کرد.

اوکراین

«اوکراین در حال حاضر در بین ۵ کشور برتر استفاده از ارزهای دیجیتال قرار دارد.
امروز یک قدم دیگر برداشتیم: مجلس قانون دارایی های مجازی را تصویب کرد! میخائیلو فدوروف، معاون نخست‌وزیر اوکراین در توییتر گفت: این امر صرافی‌ها و ارزهای دیجیتال را قانونی می‌کند و اوکراینی‌ها می‌توانند از دارایی‌های خود در برابر سوء استفاده یا کلاهبرداری محافظت کنند.

بر اساس گزارشی که نشان می‌دهد این گروه‌ها در سال 2021 بیش از 550000 دلار ارز دیجیتال دریافت کرده‌اند، کمک‌های بیت‌کوین به گروه‌های داوطلب و هکر اوکراینی افزایش یافته است، که برخی از آنها تجهیزاتی را برای نیروهای دولتی تامین کرده‌اند.

این گزارش که توسط محقق بلاک چین Elliptic منتشر شده است، نشان می‌دهد که ارزش ارزهای دیجیتال به عنوان روشی برای تامین مالی گروه‌های داوطلب که از دولت اوکراین حمایت می‌کنند، با افزایش ترس از حمله نیروهای روسی که در نزدیکی مرز این کشور جمع شده‌اند، افزایش می‌یابد. مسکو برنامه ریزی برای حمله را رد می کند.

Elliptic گفت که ارزهای دیجیتال به ارزش تنها 6000 دلار توسط گروه ها در سال 2020 افزایش یافت.

ارزهای رمزنگاری شده را می توان به صورت ناشناس ارسال و دریافت کرد، و به سازمان ها اجازه می دهد حتی اگر شرکت های مالی اجازه ندهند – یا کنترل های سختی بر – نقل و انتقال وجوه نداشته باشند، پول جمع آوری کنند.

Elliptic گفت: «ارز رمزنگاری ثابت کرده است که یک جایگزین قوی و رو به رشد (برای ارز سنتی) است – به ویژه وقتی صحبت از کمک های مالی از کشورهای دیگر باشد.

در سال 2020، اوکراین نظارتها را برای جلوگیری از پولشویی تشدید کرد و برای برخی از نقل و انتقالات نقدی داخلی، تأیید هویت را خواستار شد. طبق گفته انجمن ملی وکلای اوکراین، نقل و انتقالات برون مرزی نیز مشمول نظارت اجباری است.

Elliptic حرکت ارزهای دیجیتال را در بلاک چین برای شرکت‌های مالی و سازمان‌های دولتی دنبال می‌کند. به گفته این گروه، یک گروه، مستقر در کیف، به نام Come Back Alive، در سال 2018 شروع به جمع‌آوری سرمایه در رمزارزها کرد و تنها در نیمه دوم سال 2021، ارز دیجیتالی به ارزش تقریباً 200000 دلار دریافت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا