اخبار رمز ارز

انجمن EOS می‌خواهد توکن‌های Block.one به ارزش ۱۹۶ میلیون دلار راحذف کند

گروهی به نمایندگی از انجمن EOS می‌خواهند توکن‌های اختصاصی Block.one را حذف کنند و ادعا می‌کنند که تیم B1  به وعده‌های خود عمل نکرده است.

 

بنیاد شبکه EOS به جنگ علیه B1 می رود

نبرد مداوم بین بنیاد شبکه EOS و تیم موسس پروژه Block.one (B1) دوره جدیدی را آغاز کرده است. اکنون یک بحث شدید در جامعه EOS بر سر سهم اختصاصی B1 از عرضه توکن EOS وجود دارد.

گزارش شده است که برندان بلومر، مدیرعامل B1 و براک پیرس، یکی از بنیانگذاران B1، با ENF  بنیاد شبکه EOS  ملاقات کردند تا در مورد اختلاف نظر در مورد توکن های EOS اختصاصی B1 صحبت کنند.

در پیدایش شبکه، B1ده درصد از کل عرضه 1 میلیارد EOS را برای یک دوره 10 ساله، به خود اختصاص داد. در حال حاضر از 100 میلیون توکن، B1 به حدود 45 میلیون توکن دسترسی دارد.

B1، تیم توسعه دهنده EOS، با وعده ایجاد جایگزینی بهتر و سریع‌تر برای اتریوم، 4 میلیارد دلار در عرضه اولیه کوین (ICO) در سال 2017-2018 جمع‌آوری کرد. بعداً، EOS نتوانست هیچ نوع پذیرش معقولی پیدا کند. زمانی که دان لاریمر، رهبر فناوری B1، آن را ترک کرد، ضربه بزرگی به چشم‌انداز شبکه برای تبدیل شدن به یک «قاتل اتریوم» وارد شد. این توکن از نظر ارزش و ارزش کلی بازار از آن زمان تا به حال در حال کاهش است. پس از سال‌ها رشد ضعیف شبکه و عملکرد توکن، انجمن EOS و تولیدکنندگان بلوک (اعتبارسنج های شبکه EOS) تصمیم گرفتند پروژه را راه‌اندازی مجدد کنند.

تحت رهبری ایو لا رز، یک گروه تحت حمایت جامعه EOS Network Foundation (ENF) در آگوست 2021 ایجاد شد و یک نقشه راه جدید برای اکوسیستم EOS اعلام شد. لا رز در یک سخنرانی در انجمن EOS، مدیران B1 را به “سهل انگاری و کلاهبرداری” متهم کرد و گفت که انجمن قصد دارد بلاک چین را از کنترل متمرکز B1 دور کند.

همچنین بخوانید:   کاهش 9 هزار دلاری بیت کوین در یک ساعت

در ماه نوامبر، B1 اعلام کرد که در حال امضای قراردادی برای انتقال مالکیت 45 میلیون توکن EOS به ارزش 196 میلیون دلاربه Helios، شرکتی متعلق به یکی از بنیانگذاران B1  ، براک پیرس است. در پاسخ، ENF مخالفت خود را اعلام کرد و مدعی شد که توکن‌ها در وهله اول به B1 تعلق ندارند، زیرا نتوانسته بود «قرارداد اجتماعی» خود را برای حمایت از شبکه انجام دهد.

لا رز در مورد مذاکرات در حال انجام با B1 گفت: اجماع شبکه این است که توکن هایی که EOS در اختیار دارد متعلق به آنها نیست. وی در توییتی گفت:

“ماهیت اختلاف نظر و اینکه چرا مذاکرات در حال انجام است این است که B1 معتقد است توکن‌هایی که فروخته‌اند (وهنوز واگذار می‌شوند) متعلق به آن‌ها است، در حالی که شبکه از طریق اجماع بر خلاف آن معتقد است آن توکن‌ها به B1 تعلق ندارند.”

لا رز در ادامه نوشت که شبکه می‌تواند کد اختصاصی را حذف کند، و شبکه معتقد است که انجام این کار در حیطه وظایف حقوقی

آنهاست.

جای تعجب نیست که B1 با ادعاهای ENF مخالف باشد. براک پیرس، یکی از بنیانگذاران B1، اعلام کرد

45 میلیون دلار توکن برای رشد اکوسیستم EOS استفاده خواهد شد. پیرس در توییتر گفت که B1 برنامه‌های زیادی در راه دارد،  از جمله راه‌اندازی ETF مرتبط با EOS.

پیرس در توییتراضافه کرد:

“فکر نمی‌کنم EOS از کنترل اقتدارگرایانه روی تراز حساب‌ها که حقوق مالکیت را تضعیف می‌کند سود ببرد، و فکر می‌کنم اکوسیستم باید برای موفقیت روی همکاری با یکدیگر تمرکز کند.”

همچنین بخوانید:   بهترین توکن‌های DeFi در Uniswap، با کاهش بازار ارزهای دیجیتال کاهش یافته اند

به نظر نمی رسد که انجمن در مورد انگیزه های مالی اعلام شده B1 متقاعد شده باشد.ایده های B1 در میان بسیاری از اعضای انجمن که به نظر می‌رسد به سادگی می‌خواهند B1 از سر راه خود خارج شود، هنوس مشخص نشده است. چنین اعضایی از ایده تصاحب در سطح پروتکل حمایت کرده اند. یکی از اعضای ناشناس نوشت: “فقط آنها را حذف کنید.”. یکی دیگر از اعضا B1 را کلاهبرداری خواند و گفت که “بر خلاف تعهدات اعلام شده آنها است.”

در نتیجه، ENF، با پشتیبانی انجمن، ممکن است تلاش کند تا کد نرم افزار EOS را برای تغییر تخصیص اصلی توکن، جدا کند. هنوز مشخص نیست که چگونه ENF می تواند به این فورک دست یابد، مگر اینکه قرارداد هوشمند برای استقرار توکن را کنترل کند. این احتمال بیشتر است که دو طرف قبل از انجام یک حرکت شدید، به یک سازش سودمند متقابل برسند.

 

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا