اخبار رمز ارز

افزایش فشارهای ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه روسیه برای جلوگیری از استفاده از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم ها

قانون‌گذاران بریتانیا می‌گویند: «استفاده از دارایی‌های دیجیتال برای دور زدن تحریم های اقتصادی یک جرم کیفری است.
ایالات متحده و اتحادیه اروپا اقدامات خود را علیه روسیه که به طور بالقوه از رمزارزها برای فرار از تحریم‌ها استفاده می‌کند، افزایش دادند.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا اقدامات جدیدی برای هدف قرار دادن اقتصاد روسیه و افراد ثروتمند اعلام کرده‌اند، زیرا گزارشی حاکی از آن است که متحدان ولادیمیر پوتین تلاش کرده‌اند تحریم‌ها را با استفاده از ارز دیجیتال در کشورهای خارجی دور بزنند.

در اطلاعیه روز جمعه، کاخ سفید اعلام کرد که رهبری ایالات متحده، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و اتحادیه اروپا اقدامات بیشتری را با هدف انزوای اقتصادی روسیه در پاسخ به حمله نظامی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین انجام خواهند داد. این اطلاعیه شامل ممنوعیت واردات بسیاری از کالاهای روسی، ممنوعیت صادرات کالاهای لوکس به روسیه و نظارت وزارت خزانه‌داری ایالات متحده بر تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم های موجود است.

کاخ سفید گفت: «اقدامات گسترده وزارت خزانه‌داری علیه روسیه، همه افراد آمریکایی را صرف نظر از اینکه معامله به ارز سنتی فیات یا ارز مجازی انجام می‌شود، ملزم می‌کند تا از مقررات تحریمی تبعیت کنند.». وزارت خزانه‌داری به دقت هرگونه تلاش برای دور زدن یا نقض تحریم‌های مرتبط با روسیه از طریق استفاده از ارز مجازی را زیر نظر دارد و متعهد است از مقامات اجرایی گسترده خود برای اقدام در برابر تخلفات استفاده کند.

گفتگوی ویژه‌ای با @POTUS داشتیم. وضعیت میدان جنگ و جنایات روسیه علیه غیرنظامیان را به او اطلاع دادیم. ما در مورد اقدامات بیشتر برای حمایت از اوکراین و افزایش تحریم‌ها علیه روسیه توافق کردیم.

— Володимир Зеленський (@ZelenskyyUa) 11 مارس 2022

سیاست ایالات متحده بخشی از تلاش هماهنگ با اتحادیه اروپا و کشورهای G7 برای “افزایش فشار جمعی بر پوتین” و اعمال محدودیت‌های اقتصادی بیشتر بر روسیه است. روز چهارشنبه، کمیسیون اروپا اعلام کرد که کشورهای عضو آن با اصلاح مقررات با هدف تضمین جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها حتی از طریق بلاروس موافقت کردند، و به طور خاص به استفاده احتمالی از دارایی‌های رمزارز نیز اشاره کرد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که مقامات از روز شنبه این اقدامات را علیه روسیه اعلام و عملی خواهند کرد. اگرچه بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا نگفته‌اند که محدودیت‌هایی را بر نفت و گاز تولیدی روسیه اعمال خواهند کرد، مشابه اقداماتی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اوایل این هفته اعلام کرد، فون در لاین گفت: «ممنوعیت بزرگی» برای سرمایه‌گذاری اروپا در بخش انرژی روسیه وجود خواهد داشت. .

2. ادامه فشار بر سران روسیه نزدیک به پوتین.

3. مطمئن شوید که دولت روسیه و نزدیکان آن نمی‌توانند از دارایی‌های رمزنگاری شده برای دور زدن تحریم ها استفاده کنند.

4. ممنوعیت صادرات هرگونه کالای لوکس اتحادیه اروپا از کشورهای عضو به روسیه.

— اورسولا فون در لاین (@vonderleyen) 11 مارس 2022

آژانس‌های نظارتی و ادارات دولتی در بسیاری از کشورها که چنین اقدامات اقتصادی را علیه روسیه به اجرا در می‌آورند، به افراد و مشاغلی که در زمینه رمزنگاری معامله می‌کنند در مورد اقدامات اجرایی احتمالی هشدار داده‌اند. بلومبرگ روز جمعه گزارش داد که وزارت دادگستری ایالات متحده در حال تشکیل یک کارگروه جدید با هدف مسدود کردن یا مصادره دارایی‌های رمزنگاری افراد ثروتمند روسی و همچنین تحقیق در مورد بانک‌ها و شرکت‌های رمزنگاری است که به نهادهایی که به دلیل پولشویی تحت تحریم قرار گرفته‌اند، کمک می‌کنند. در بریتانیا، مرجع راهبرد امور مالی و دفتر اجرای تحریم‌های مالی بیانیه‌ای مشترک صادر کردند و به شرکت‌های رمزارزی هشدار دادند که «نقش خود را در تضمین تحریم‌ها ایفا کنند».

قانون‌گذاران بریتانیا می‌گویند: «مقررات تحریم‌های مالی بین دارایی‌های کریپتو و سایر اشکال دارایی‌ها تفاوتی قائل نمی‌شوند. استفاده از دارایی‌های رمزنگاری‌شده برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی یک جرم کیفری است.

اقدامات اقتصادی علیه روسیه سریع بوده و بسیاری از صنایع را تحت تاثیر قرار داده است. کسب‌وکارهای خصوصی زنجیره‌ای مک‌دونالد، بانک بزرگ گلدمن ساکس و شرکت‌های کارت اعتباری از جمله ویزا و مسترکارت همگی در هفت روز گذشته روابط خود را با این کشور قطع کرده‌اند.

اگرچه برخی از مقامات آمریکایی گفته‌اند که افراد و مشاغل روسی در استفاده از رمزارز برای فرار از چنین تحریم‌های ناگهانی و جامعی با مشکل مواجه خواهند شد، گزارش روز جمعه رویترز نشان داد که آن‌ها ممکن است برای راه‌حلی مقابل تحریم‌ها به امارات متحده عربی مراجعه کنند. این رسانه خبری گزارش داد که شرکت‌های رمزنگاری در این کشور سؤالات متعددی در مورد استفاده از رمزارز برای خرید ملک یا نقد کردن مقادیر زیادی از دارایی‌های دیجیتال دریافت کرده‌اند.

یک دلال املاک و مستغلات که نامش فاش نشده است که شرکتش با یک شرکت رمزنگاری شریک شده است، گفت: «ما تعداد زیادی از روس‌ها و حتی بلاروس‌ها را می‌دیدیم که به دوبی می‌آمدند و هر آنچه را که می‌توانستند، حتی دارایی‌های دیجیتالشان را هم نقد می‌کردند.

برخی از صرافی های کریپتو درخواست اوکراین برای مسدود کردن تمام آدرس های کاربران روسی را رد کرده‌اند. با این حال، کوین‌بیس و کراکن – که مقر هر دویشان در ایالات متحده است – گفتند دارایی‌های افرادی را که در تحریم‌ها نام برده شده‌اند مسدود خواهند کرد. صرافی کریپتو بایننس گفت که کاربرانی که حساب‌های بانک‌های تحریم شده روسیه دارند، نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و این پلتفرم نمی‌تواند از کارت‌های مسترکارت و ویزا صادر شده در روسیه پرداختی قبول کند.

واقعیت: حدود 350 بانک در روسیه وجود دارد. فقط حدود 12 نفر در لیست تحریم‌ها هستند و همه آن‌ها روی کریپتو متمرکز هستند.

(پی‌نوشت: هیچ کدام با صرافی‌های رمزنگاری کار نمی‌کنند)

– CZ Binance (@cz_binance) 7 مارس 2022

وضعیت بین روسیه و اوکراین همچنان قرمز است. در حالی که اوکراین از 24 فوریه تحت بمباران حملات موشکی روسیه قرار گرفته است، میخایلو فدوروف، وزیر تحول دیجیتال این کشور، همچنان به انتشار توییت‌هایی ادامه می‌دهد و از شرکت‌های خدمات مالی – از جمله آنهایی که در حوزه رمزنگاری دخیل هستند – و شرکت‌های بزرگ می‌خواهد تجارت خود را با روسیه متوقف کنند.

امروز تمام جهان دموکراتیک علیه روسیه متحد شده‌اند تا مهاجمان را از نظر اقتصادی مجازات کنند. من از @tether_to @paoloardoino می خواهم که هرگونه معامله با روس‌ها را متوقف کند! برای صلح!

— Mykhailo Fedorov (@FedorovMykhailo) 11 مارس 2022

 

برای مطالعه خبر اصلی این‌جا را کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا