اخبار رمز ارز

افزایش ناگهانی سود قراردادهای معاملات آتی بیت کوین با رسیدن بیت کوین به 57000 دلار

معامله های مشتقات بیت کوین دوباره از سر گرفته شده اند. با قراردادهای باز آتی بیت کوین ، بیت کوین به مقدار چشمگیری در روزهای اخیر بالا رفته است و برای اولین بار پس از ماه می ، دوباره به مقدار 57000 دلار رسیده است . دیروز ، بیت کوین به مبلغ 57053 دلار معامله می شد که این مبلغ به معنای افزایش 3 % قیمت آن در یک روز گذشته ، 18 %  افزایش در هفته گذشته و  27 % افزایش در ماه گذشته می باشد. با این روند صعودی، در بیست و چهار ساعت گذشته در بین ده دارایی دیجیتال برتر در ارزش بازار، بیت کوین بهترین عملکرد را داشته است.

علاوه بر این، بیت کوین در میان صد آلت کوین برتر ارزش بازار ( به استثنای کوین شیبا اینو و چند توکن سرمایه گذاری کوچک دیگر) نیز عملکرد بهتری را نشان داده است.

از جمله دستاوردهای امروز به غیر از سود معاملات،  افزایش تعداد معاملات آتی بیت کوین نیز بوده است.

بنابر داده های سایت تحلیل بازار ارزدیجیتال گلس نود ، تعداد قراردادهای بازآتی بیت کوین (تعداد قراردادهای آتی که در هر زمانی باز هستند) از آخرین باری که در ماه سپتامبر به پایین ترین تعداد خود رسید ،  45% افزایش داشته و امروز به ارزش 17.6 میلیارد دلار رسیده است.

با وجود روند افزایشی نمودار معاملات آتی بیت کوین، اما سود معاملات، از آخرین  باری که در ماه می، بیت کوین به مبلغ 56000 دلار معامله می شد، هنوز پایین تر است. در آن زمان ، ارزش قراردادهای باز به مبلغ 22.5 میلیارد بودکه تقریبا 5 میلیارد بیشتراز مبلغ قراردادهای حال حاضر می باشد.

مشابها داده ها از صرافی ارز دیجیتال بایننس، در مورد بزرگترین قراردادهای باز آتی بیت کوین، نشان می دهد که قراردادهای آتی BTC/USDT در بازار قرار دادهای آتی دائمی در بالاترین حد دلاری خود در  این ماه قرار خواهند گرفت .  

جا دارد که از اطلاعات بایننس به این نکنه نیز اشاره کنیم که نسبت معاملات آتی دائمی لانگ/شورت در روزهای گذشته بالاتر رفته  و اکنون این نسبت مقدار 1.22می باشد. نمودارها نشان می دهند که تعداد معاملات موقعیت لانگ (به معنی شرط بستن بر روی مبالغ بالاتر) از تعداد معامله های موقعیت شورت  (به معنای شرط بستن بر روی مبالغ کمتر ) بیشتر است .

مانند چند روز پیش از این روند افزایشی ، بازار معامله های آتی بیت کوین در بایننس بیشتر بازار گاوی بوده است و بازار معاملات در صرافی OKEx بازار خرسی بوده و امروز نسبت معاملات لانگ/شورت آن 0.84 بوده است.

داده های سایت تحلیلی چین آنالیسیس بیانگر آن است که وروردی بیت کوین به صرافی ها به دلار از تاریخ 25 سپتامبر تا به امروز به پایین ترین میزان خود رسیده است. روز یکشنبه مبلغ 1.22میلیارد دلار روانه صرافی ها شد که به نسبت مبلغ 3.55 میلیارد دلار روز پنج شنبه هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

به طور کلی کاهش جریان بیت کوین به صرافی ها نشان دهنده بازار گاوی است ، که معامله گران آن را اینگونه تفسیر می کنند  که بیشتر کاربران بیت کوین ، کوین های خود را  نگه داشته اند و نمی فروشند.

اقتصاددان ارشد سایت چین آنالیسیس در خصوص آخرین حرکت قیمت ها می گوید ، افزایش قیمت ها ناشی از عرضه محدود بیت کوین در بازار است.زیرا موسسه های سرمایه گذاری و معامله گر ها از نرخ پایین سه ماه گذشته برای ذخیره کردن بیت کوین استفاده کرده اند، علاوه بر آن، افزایش نگرانی از تورم ارز فیات نیز منجر به تقاضای بیشتر بیت کوین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا