اخبار رمز ارز

ارتقاء سافت فورک Taproot در شبکه بیت کوین

شبکه بیت کوین  پس از اجماع 90 درصدی از ماینرها و استخرهای استخراج بین بلوک های 709488 و 709632، سافت فورک Taproot را با موفقیت فعال کرد. این نقطه عطف نشان دهنده اولین ارتقای بزرگ بیت کوین از آگوست 2017 است که راه حل اصلی لایه دو بیت کوین، شبکه لایتنینگ وSegregated Witness (SegWit) راه اندازی می کند .

هدف ارتقاء Taproot بهبود قابلیت های اسکریپت نویسی و حفظ حریم خصوصی شبکه بیت کوین است. برای انجام این کار، سافت فورک مفهوم Merkelized Abstract Syntax Tree (MAST) را معرفی می کند. طبق وب سایت اختصاصی Taproot که توسط توسعه دهنده برجسته بیت کوین شوبرگ اداره می شود:

” [MAST] می‌تواند به کارآمدترکردن و خصوصی‌تر کردن قراردادهای هوشمند فقط با فاش کردن بخش‌های مربوطه قرارداد در هنگام خرج کردن کمک کند.”

شوبرگ در صحبت با Cointelegraph خاطرنشان کرد که فعال‌سازی Taproot نشان می‌دهد که بیت‌کوین می‌تواند دوباره شبکه را ارتقا دهد، که برای طول عمر شبکه بیت‌کوین بسیار مهم است.

Sjöberg، که همچنین توسعه‌دهنده کیف پول بیت‌کوین لایتنینگ به نام Blixt  است، معتقد است که ارتقاء Taproot امکان بررسی قابلیت‌های خارج از زنجیره را فراهم می‌کند تا بار زیادی بر گره‌های بیت‌کوین شبکه وارد نشود.

Taproot یک سافت فورک 100 ساله است.

ادغام هر قرارداد و استفاده تحت یک تراکنش از نوع پرداخت به taproot   در بلندمدت یک بلاک چین قابل تعویض و قوی‌تر را به همراه خواهد داشت.

شوبرگ: “به این صورت است که شما یک بلاک چین را طراحی می کنید.”

علاوه بر این، شوبرگ معتقد است که MAST همچنین می‌تواند به بهبود حریم خصوصی شبکه قدیمی‌تر لایتنینگ کمک کند “اگر پیاده‌سازی‌های لایتنینگ تصمیم به پذیرش Taproot داشته باشند”. توسعه دهندگان پیاده سازی گره های مختلف شبکه لایتنینگ چند هفته پیش در زوریخ، سوئیس، در نشست LN Summit 2021 ملاقات کردند تا در مورد مسیرهای ارتقای احتمالی بحث کنند.

همچنین بخوانید:   انتشار دهندگان ETF اتریوم را در ماه مارس با SEC ملاقات کنید

یکی از مواردی که در جلسه مورد بحث قرار گرفت این بود که آیا بهتر است لایتنینگ را در تکرارهای کوچک ارتقا داده شود یا به عنوان یک بسته بزرگ ارتقا داده شود.

علاوه بر این، شوبرگ  توضیح داد که چگونه کانال‌های پرداخت در شرایط عادی قابل تشخیص از تراکنش‌های عادی که از taproot  برای شبکه لایتنینگ استفاده می کنند نیستند:

“نمی توان تشخیص داد که آیا تراکنش Taproot فقط یک پرداخت معمولی است یا اینکه متعلق به یک کانال لایتنینگ است. این موضوع برای قابلیت تعویض و در نتیجه مقاومت سانسوری بیت کوین مهم است.”

فعال‌سازی موفقیت‌آمیز Taproot به نسخه آزمایشی سریع آن  نسبت داده می‌شود،این نسخه آزمایشی یک روش استقرار سافت فورک است که به ۹۰ درصد ماینرها نیاز دارد تا گسترش به کارگیری به‌روزرسانی را نشان دهد. همانطور که توسط شوبرگ توضیح داده شده است، “روش سیگنالینگ در دوره های بلوک های 2016 کار می کند، به این معنی که در دوره بلوک 2016، 90٪ یا 1815 تا از بلوک های 2016 باید برای آمادگی سیگنال دهند. ”

در ژوئن 2021، ماینرهای بیت کوین برای اولین بار به اجماع 90 درصدی دست یافتند.

ارتقاء Taproot همچنین نشان‌دهنده پایان مرحله آزمایشی سریع است و به روز رسانی های آینده شبکه بیت‌کوین مستلزم ارائه روش‌های جدید استقرار سافت فورک است.شوبرگ کفت : “Taprootدنیایی از امکانات را باز می کند، اما اولین چیزی که من شخصاً دوست دارم ببینم تراکنش “MuSig 2″ است.”

در حدود 13 سال عمر بیت کوین، شبکه بیت کوین تحت فورک های هارد و سافت متعددی قرار گرفته است. در حالی که ارتقاء Taproot ارزش خود را در زمان آینده ثابت می کند، شبکه لایتنینگ هم به درجات به یافتن درجات جدید ادامه می دهد.

همچنین بخوانید:   DappRadar توکن RADAR خود را بدون پیش فروش راه اندازی کرد

در 28 سپتامبر، شبکه لایتنینگ شاهد افزایش 160 درصدی تعداد گره‌ها در بازه زمانی 12 ماهه بود، علاوه بر این، جهش 170 درصدی در تعداد کانال‌ها از ژانویه 2021 مشاهده شد.

از 11 نوامبر، ظرفیت شبکه بیت کوین قبل از سافت فورک Taproot در بالاترین سطح خود یعنی 3220 بیت کوین، تقریباً 210 میلیون دلار بود.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا