اخبار رمز ارز

آیا قیمت بیت کوین به سوی صد هزار دلار پیش می رود؟

بازار صعودی بیت کوین ادامه دارد! پس از اصلاحات سخت و دردناک در طول سه ماهه سوم سال 2021 و با اصلاحات عمیق به 50 تا 60 درصد کاهش، بیت کوین نه تنها تمام قدرت خود را مجدد به دست آورد بلکه از اوج قیمت ماه آوریل خود یعنی 65000 دلار نیز فراتر رفت. بالاترین رکورد جدید قیمت در 67000 دلار ثبت شد و منطقه ضعف قبلی در حدود 58000 دلار در ماه های آوریل تا می ،اکنون با بسته شدن هفتگی قوی در این منطقه بازیابی شده است. این موضوع نشان دهنده آنست که بازار در همان رکورد بالای تاریخ بسیار قوی تر ازسطوح ماه های آوریل تا می است. ما باید شاهد سلطنت غیرقابل انکار گاوها برای چند هفته آینده باشیم و بیت کوین سریعتر از آنچه اکثریت انتظار دارند به سطح 100000 دلار نزدیک شود. اگر روند بیت کوین در منطقه 90,000 تا 130,000 دلاری هیچ ضعفی را نشان ندهد، ممکن است بیت کوین از این مقدار هم بیشتر شود. بیت کوین در طول بازارهای صعودی بالاتر از چیزی است که دیگران انتظار دارند و در بازارهای نزولی کمتر از آن چیزی است که دیگران پیش بینی می کنند.
در حالت ایده‌آل، زمانی که بیت کوین در نهایت از نقطه عطف 70000 دلار عبور می‌کند، باور عمومی بر این است که حرکت دوباره به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد و باعث ایجاد یک اثر گلوله برفی می‌شود. هرچه این حرکت قوی‌تر شود، افراد و مؤسسات بیشتری در انتظار بازدهی بیشتر FOMO خواهند بود و این روند باید ادامه یابد. این اثر «پیش‌گویی خودشکوفایی» ممکن است در نهایت باعث شود که قیمت‌ها حتی بالاتر و سریع‌تر بروند. به همین دلیل، هر چه بالاتر رود، زمان کمتری برای بالا آمدن دوباره آن طول می کشد.
به نظر می رسد که شاخص های روی زنجیره به خوبی با این نظریه هماهنگ هستند.
برای معیارهای زنجیره ای، در چند هفته گذشته، NUPL(سود تحقق نیافته خالص / شاخص زیان) در 20 ژوئیه ، به طورشدید از 0.35 به 0.63-0.65 افزایش یافته است.
در حالی که فعالیت قیمت قبلاً بالاترین رکورد قدیمی را شکسته است، نسبت NUPL حتی به اوج ارزش خود یعنی تقریباً 0.745 از سطوح 65000 دلاری آوریل نزدیک نیست. یکی از راه‌هایی که می‌توان این مساله را تفسیر کرد این است که بیت‌کوین در بالاترین سطح کنونی اش ، به اندازه ماه آوریل فرسوده نشده است. این قدرت بزرگی را بر روی زنجیره نشان می دهد و از آمادگی بیت کوین برای در هفته ها و ماه های آینده صحبت می کند.
علاوه بر این، «شاخص میانگین آدرس‌های فعال» بیت‌کوین نشان می‌دهد که شبکه از قیمت عقب مانده است.
نظریات متفاوت برای معاملات بیت کوین مطرح می شود. در تجزیه و تحلیل احساسات، این جایی است که اکثریت معمولا اشتباه می کنند. احساسات بر اساس شاخص ترس و حرص نشان می دهد که BTC/USD در 72 از 100 قرار دارد که در دسته حرص طبقه بندی می شود. تقریباً یک ماه پیش، بازار ترس شدیدی در مورد قیمت 40000 دلار بیت کوین داشت. گفته می شود که اکثریت در میانه روند احساسات درستی دارند، اما همیشه در اوج های قیمتی اشتباه می کنند.
در نهایت، سد جادویی 100000 دلار کمتر از 60 درصد با قیمت فعلی بازار فاصله دارد. با مشاهده هرچه بیشتر موسسات، شرکت‌های بزرگ، غول‌های فناوری و بازرگانانی که با پذیرش پرداخت‌های ارزهای دیجیتال و ایجاد محصولات مرتبط جدید به آن‌ها می‌پیوندند، پیش‌بینی‌های 100000 دلاری واقعاً دور از انتظار به نظر نمی‌رسد.
این احتمالا آخرین مرحله از بازار صعودی سه ساله آینده است که از دسامبر 2018 زمانی که بیت کوین پایین‌ترین سطح خود را در حدود 3100 دلار ثبت کرد، منتظر آن بودیم. هیجان انگیزترین زمان در تاریخ بیت کوین اکنون شروع می شود!

همچنین بخوانید:   خروج 80 میلیارد دلار از بازار کریپتو در 24 ساعت با کاهش قیمت بیت کوین

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا